Bourání Mila začalo, v Olomouci vyroste nová čtvrť Šantovka

Bourání Mila začalo, v Olomouci vyroste nová čtvrť Šantovka

(7. 4. 2008)

 
 
 
 

Bourání Mila začalo, v Olomouci vyroste nová čtvrť Šantovka

Fotogalerie ke článku (1)

Milo Olomouc - foto Jana Králová

Milo Olomouc - foto Jana Králová
Celá fotogalerie (1)

Bývalou továrnu Milo mají nahradit bytové domy včetně administrativního, nákupního a zábavního zázemí.

Areál bývalého Mila v Olomouci se začal bourat. Renáta Kodadová z investiční společnosti ING Real Estate Development ČTK řekla, že jde o přípravné demoliční práce. Do roku 2015 se z bývalé továrny vyrábějící mýdlo a rostlinné tuky stane rezidenční čtvrť v těsné blízkosti historického centra města s názvem Šantovka. Projektovou dokumentaci pro územní rozhodnutí má mít investor k dispozici na podzim.

Bývalou továrnu Milo mají nahradit bytové domy včetně administrativního, nákupního a zábavního zázemí. Náklady přesáhnou deset miliard korun. "Stále počítáme i s tím, že tuty povede také nová tramvajová linka," uvedla Kodadová.

Stavebnímu ruchu bude předcházet archeologický průzkum. Podle Pavla Michny z olomouckého pracoviště Národního památkového ústavu začne první etapa v nejbližších dnech. "Vzhledem k mimořádnému rozsahu vykopávek a množstvím dalších nezbytných úkolů se musíme obrátit o pomoc na společnost Archaia Olomouc, která se po dohodě průzkumu ujme," uvedl. Archeologové očekávají především nálezy fragmentů tereziánské pevnosti z 18. století. Nelze prý ani vyloučit, že se pod základy Milo závodů ukrývají pozůstatky středověké osady, která zanikla v 17. století právě kvůli budování olomoucké pevnosti.

Olomoucká radnice potvrdila, že odkládá stavbu protipovodňové hráze v přiléhající Šantově ulici. Náměstek primátora Martin Major řekl, že radnice čeká, jak bude vypadat projekt celé oblasti. "Nemá smysl, aby hráz ústila do některé z budov, nebo se dokonce ocitla daleko od koryta Mlýnského potoka," řekl Major. Hráz za 5,6 milionů korun má mít na svém vrcholu cyklostezku.

V sousedství dvanáctihektarového areálu byl loni dokončen obtokový kanál Moravy. Investice, jejíž součástí byla stavba nových mostů a kruhových objezdů, si vyžádala 539 milionů korun. Náklady hradilo především Povodí Moravy a Olomoucký kraj. Milo přestalo v této lokalitě definitivně vyrábět v roce 2004.

Zdroj: Zpráva ČTK 4.4.2008

Doplněno Stavbaweb:
Související články:
Fotoreportáž: Milo - město duchů jen pár minut od centra
Zajímavá fotoreportáž - čb
Zajímavá fotoreportáž - foto v barvě

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

17. 12. 2021 15:41:37

Re: Česká města se jednoznačně shodla na potřebě okamžité úpravy...

Pamatuju si, jak těsně po revoluci probíhala diskuse o potřebě novýho stavebního zákona. Bavili jsme se o tom, že potřebujeme zákon logickej, přehlednej, stručnej, funkční. Padl názor, že jeden z nejlepších systémů stavebního práva má Bavorsko, navíc je nám kulturně a historicky blízký. Nabízí se tedy řešení prostě bavorský právo převzít a přizpůsobit. Vypadalo to tenkrát v tý euforii, že to je logická cesta a že po ní půjdeme. Pak do toho vstoupily ty naše obvyklý komplexy z "cizáků", malost, neschopnost inspirovat se tam, kde věci fungují, potřeba prosadit si svoje zájmy a zájmečky, potřeba vyšlapat si tu svojí jedinečnou českou cestičku, přece nám někdo nebude radit... Výsledkem byl stavební zákon horší a delší, než byl ten socialistickej. A od tý doby je k horšímu každá další změna. Ja to k pláči, vůbec se městům nedivím. Stát za třicet let demokracie a slibů o zeštíhlení a racionalizaci svých funkcí nabobtnal do obludných rozměrů a zdá se, že není moci, která by s tím něco dokázala udělat. Ideály maximální svobody nejen jednotlivce, ale i obcí a (mikro)regionů, vzaly dávno za svý. Aktuální stavební zákon má 335 paragrafů, 142 stran. Ten předchozí měl paragrafů 198, stran 95. Socialistickej stavební zákon měl 145 paragrafů a 52 stran. Není výmluvnějšího svědectví o tom, kam tahle země směřuje, v přímým rozporu se sliby a proklamacemi každý další politický garnitury. A já se ptám spolu s klasikem a Vávrou: "Musí to bét, Maryšo?!"

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz