České Budějovice otevřou v půlce února nový parkovací dům

České Budějovice otevřou v půlce února nový parkovací dům

(26. 1. 2015) (ČTK) - Od poloviny února bude v Českých Budějovicích otevřený nový parkovací dům v těsné blízkosti centra města. Šestipatrová stavba za 200 miliónů korun nabídne veřejnosti 150 míst. Vjezd bude z Goethovy ulice. Od 15. února by měl začít zkušební provoz objektu, na podzim pak po kolaudaci přejde do standardního režimu.

 
 
 
 

České Budějovice otevřou v půlce února nový parkovací dům

(ČTK) - Od poloviny února bude v Českých Budějovicích otevřený nový parkovací dům v těsné blízkosti centra města. Šestipatrová stavba za 200 miliónů korun nabídne veřejnosti 150 míst. Vjezd bude z Goethovy ulice. Od 15. února by měl začít zkušební provoz objektu, na podzim pak po kolaudaci přejde do standardního režimu.



Všemu ještě předchází kontrolní prohlídka parkovacího domu, která se uskuteční 29. ledna. ČTK o tom informovala mluvčí českobudějovického magistrátu Jitka Welzlová.

V objektu vzniknou také kanceláře. Celkem zde bude více než 300 parkovacích míst. Polovina z nich však bude patřit firmám, které si v domě pronajmou kanceláře.

„Po vybudování domu se volalo mnoho let. Pozemek za posledních 20 roků třikrát měnil vlastníka a nekonečné dohady ukončila až židovská obec, když přistoupila na realizaci parkovacího domu. Jak známo, právě na tomto místě stála synagoga, kterou v roce 1942 srovnaly se zemí německé jednotky,“ uvedl náměstek českobudějovického primátora Tomáš Bouzek (TOP 09).

České Budějovice dlouhodobě bojují s nedostatkem parkovacích míst v centru i jeho okolí. Podle rok starých statistických údajů dojíždí každý den do města přes 18 000 lidí a jen 3270 z něj vyjíždí za prací a do škol. Pro přepravu do zaměstnání používá 60 procent lidí auto.

„Každé navýšení parkovacích kapacit v těsné blízkosti centra velmi pravděpodobně přinese dopravní odlehčení historickému jádru a zlepší dostupnost provozoven i úřadů,“ řekla předsedkyně finančního výboru zastupitelstva města Petra Šebestíková. Cena za každou započatou hodinu v parkovacím domě bude 10 korun.

Doplněno Stavbaweb:
Projekt budovy vznikl v českobudějovickém ateliéru EIS. Objekt plní dvě hlavní funkce. Větší část budovy bude sloužit jako parkovací plocha (hromadná garáž), která by měla zlepšit situaci parkování v centru Českých Budějovic. Zbývající část bude využita pro pronájem administrativních prostor. Část přízemí bude využita pro komerční účely.
Více informací najdete na stránkách projektu CB Parkhaus.

Vizualizace: ateier EIS


 

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

6. 8. 2020 16:56:21

Re: Nový koncertní sál v Ostravě

Byť to bude vypadat trochu přízemně, ale nemohu najít investiční náklady. Mělo by to být 2 mld. Kč. Jistě díky dobrému rattingu, jak nám sděluje primátor, si město může dovolit dost vysoké půjčky, zejména když uvážíme, že mezi investice s účastní rozpočtu města patří i parkovací plochy P+R, nový kampus-dílčí sportovně vzdělávací areál Ostravské Univerzity na Černé louce, stavba Černé kostky (technická knihovna) naproti Domu kultury v podzemními parkovišti a postupná modernizace tramvajových tratí v celém obvodu města s dodávkou nových švýcarských tramvajových souprav (jsou skvělé). Zatím jsem nečetl souhrnný investiční plán na příští roky s tím, jak se budou tyto úvěry splácet, a jak jsou plánovány příjmy města. Jak se s tímto neúplným výčtem (chybí několik miliardových akcí pro sport a další společenské účely, např. v Krásném Poli nebo v bývalém areálu Ostravské rafinérie u Fifejd) velkých akcí porovná pokus prosadit tragické prodloužení tramvajové trati od Slovanu kolem Duhy až ke Globusu a s tratí kolidující projektově rozpracovaný Severní spoj od D1 do Poruby. To nemá veřejnost tušení. A má ho Magistrát, tedy ambiciózní primátor? Není už postaveno nebo nachystáno dost památníků, které nám budou jeho "Macurovskou éru "vlády nad městem navždy připomínat? Musí to vše snad i dobré, co napáchal, zhatit jednou zbytečnou investicí i proti potřebám města a proti zásadnímu nesouhlasu dotčených městských obvodů v Porubě? I za cenu obrovského zadlužení města na roky dopředu? Doufám, že ho okolnosti včas zastaví, aby přestal vyhazovat peníze města na předem ztracenou a jasně hloupou akci, jako je tato tramvajová trať ke Globusu skrz plně urbanizované a přírodně skvěle stabilizované prostředí 3 městských obvodů! Jediným motivem k rozjetí této monstrakce v roce 2017 byl dnes již propadlý příslib 1,5 mld. Kč z evropských fondů. Dnes to hodlá primátor financovat jinak, ale možná sám neví, jak. Osobně si myslím, že ten záměr bude nakonec zrušen. Investovaných 30 až 40 milionů Kč do přípravy stavby město hravě odepíše. To jsou přece drobné proti již výše uvedeným stavbám.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz