Dnes začne rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Karlíně

Dnes začne rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Karlíně

Prvního pluku 174/8-10, 186 00 Praha 8-Karlín

(8. 6. 2017) Součástí je i vybudování odbočky na ruzyňské letiště.

 
 
 
 

Dnes začne rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Karlíně

(ČTK) - Začátkem oprav Negrelliho viaduktu v pražském Karlíně ve čtvrtek oficiálně odstartuje modernizace železniční trati do Kladna, jejíž součástí je vybudování odbočky na ruzyňské letiště. Opravy v Karlíně potrvají přes tři roky a od letošního 4. července do září 2019 budou znamenat omezení pro cestující. O prostory přišli nájemníci v obloucích viaduktu, kam by se po rekonstrukci mohly nastěhovat kavárny, obchody či kanceláře.

Přípravné práce na mostu probíhají už od května. Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marka Illiaše začne rekonstrukce omezovat provoz na trati od 4. července. Vlaky ve směru od Kladna budou namísto na Masarykově nádraží končit na nádraží Praha-Bubny, kde vznikne provizorní zastávka Vltavská kousek od stejnojmenné stanice metra. Soupravy jedoucí od Kralup nad Vltavou budou most objíždět přes Holešovice. Do konce letošního roku půjde o výluky, potom o změny dané jízdními řády trvale až do konce prací.

Rozsáhlá rekonstrukce mostu z poloviny 19. století má vyjít na 1,44 miliardy korun a potrvá podle současného harmonogramu do července roku 2020. Vlaky se na most vrátí už v září 2019.

Oprava je součástí plánované modernizace trati na Kladno s odbočkou na pražské letiště, která bývá označována jako rychlodráha. Součástí plánovaných oprav bude kromě výměny železničního svršku a spodku rozebrání dvou mostních oblouků na Štvanici, které poškodily povodně v roce 2002 a jejichž stav označuje SŽDC za havarijní.

Během přípravy rekonstrukce přišli o prostory nájemci, kteří v obloucích mostu měli sklady či garáže. Ze stejného důvodu musela skončit také známá pivnice U Fandy. Po rekonstrukci by se pod oblouky mohly nacházet galerie, bistra, kavárny či kanceláře firem. Počítá s tím projekt architektů z organizace Centrum pro středoevropskou architekturu (CCEA), který v současnosti zpracovává městský Institut plánování a rozvoje (IPR).

"Všechny strany jsou otevřené využití oblouků, tedy město, městská část i SŽDC,"
uvedla Yvette Vašourková z CCEA s tím, že by rádi stihli uskutečnit svůj projekt během rekonstrukce SŽDC tak, aby byly obě akce hotové paralelně. IPR podle ní v současnosti připravuje podklady pro radu hlavního města, aby Praha mohla začít vybírat projektanta.

Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po inženýru Aloisi Negrellim, který řídil jeho stavbu.

Související články:
Negrelliho viadukt  30.9.2016
Negrelliho viadukt – příležitost pro kreativní město  12.5.2016
E15: Správa železnic opraví pražský Negrelliho viadukt  27.11.2012

Trať z Prahy do Kladna s odbočkou na letiště vyjde na 31 mld Kč 20.2.2017
Metroprojekt může začít připravovat trať z Veleslavína na letiště  2.12.2016

 
 
 
 
50.0912646
14.4427670
Dnes začne rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Karlíně

Dnes začne rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Karlíně
Prvního pluku 174/8-10
186 00 Praha 8-Karlín

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
 
© 2007–2018 Business Media CZ, s. r. o.