Přestavba nádraží v Bubnech

Praha 7 se dohodla s Orkem.

Dřívější železniční stanice Bubny v centru Prahy, bude přestavěna v multifunkční projekt. Pozemek o rozloze 27ha je umístěn na Praze 7, přesně mezi výstupy z metra Vltavská a Nádraží Holešovice. ORCO chce vytvořit “město ve městě“ s kancelářskými prostory, byty, nákupním centrem, hotely a dokonce nemocnicí a univerzitou. Výstavba zabere zhruba 10-15 let (ORCO – Praha-Bubny).


Praha 30. září (ČTK) –
Městská část Praha 7 se dohodla se developerskou skupinou Orco Property Group na miliardové přestavbě území v okolí železničního nádraží v Bubnech, řekl dnes na tiskové konferenci starosta městské části Marek Ječmének (ODS). Do půl roku až roku by se měla připravit podrobnější studie přestavby celého území, někdy v roce 2011 by ji prý měl schválit magistrát. Roku 2013 by se mohlo začít stavět.

Ve čtvrti, která odděluje Letnou od Holešovic, tedy nedaleko centra metropole, by měly vzniknout byty, kanceláře, školy i parky. Původně se uvažovalo i tom, že by do míst přesídlila také radnice Prahy 7.

"Projekt Bubny je nejdůležitější rozvojový projekt, který skupina Orco má," řekl za společnost Aleš Vobruba. Orco se projektu nevzdalo ani přesto, že se v minulých měsících potýkalo s vysokým zadlužením a firma byla kvůli dluhům také v režimu soudní ochrany před věřiteli.

Stavět by se tu mělo celkem 15 až 20 let. Orco je majitelem pozemků i investorem plánované výstavby. Lukrativní pozemky Orku prodala za 1,1 miliardy korun Správa železniční dopravní cesty. Podle Vobruby by se do lokality mohlo investovat odhadem 30 až 50 miliard korun, podílet se zřejmě budou i další developerské firmy.

Podle Ječménka realizace projektu přímo ovlivní život asi 20 000 obyvatel Prahy 7. "Dokud nebude hotová studie tohoto území, je předčasné hovořit o tom, jestli vznikne deset nebo milion bytů," dodal. Podle něj tu ale co do architektonické výjimečnosti má vzniknout jakési město ve městě, které přitom bude organicky propojené s okolními částmi Prahy 7 i Prahou 1 a 8.

Plány na přestavbu některých nádraží označují jejich odpůrci za kontroverzní, podle některých město příliš vychází vstříc developerům. Kvůli výstavbě byla například před časem zrušena památková ochrana některých staveb v areálu nádraží Bubny.

Kromě lokality v Bubnech se v budoucnu počítá se zástavbou také na nevyužívaných železničních pozemcích na Masarykově a Smíchovském nádraží nebo na území bývalého Nákladového nádraží Žižkov. Kvůli výstavbě je nutné změnit územní plán.

Doplněno Stavbaweb:
Společnost Orco k projektu zprovoznila
internetové stránky.

Urbanistickou studii a Master plan zpracovalo studio
Cigler Marani Architects (projekt: North East Corner, Praha 7-Buny)

ORCO předpokládá spolupraci s Danielem Libeskindem.
Studii území vypracovali na vyzvání společnosti Orco i 
Hani Rashid and Asymptote Architecture, Christian Biecher and Arquitectonica.

Praha-Bubny - studie atelieru Asymptote Praha-Bubny - studie atelieru Asymptote


Související články:
Orco stále chystá výstavbu v Praze-Bubnech

Komentáře

  1. Čtenář Stavbawebu says:

    Není snad smyslem urbanistické studie vyřešit návaznost stavby na okolí?
    Neměla by magistrála z Hlávkova mostu pokračovat na Trojský most? Ne! Proč taky? Když se tak krásně na Vltavské ztratí a provoz se rozptýlí přes Argentinskou k mostu barikádníků.
    Nemělo by smysl místo Masarykova a Holešovického nádraží mít jedno velké nádraží Praha Bubny? Dostupné na metru, na tramvaji a s autobusovým terminálem, dobře dostupným z magistrály a s možností vlakové dopravy na letiště? Ne! Proč taky? Vlaková doprava je zřejmě odsouzená k zániku, nádraží zrušit a zastavět. Když už v Praze existuje tolik vlakových tratí a nové liniové stavby je téměř nemožné postavit, tak omezme i to co už je. Každý ať jezdí autem, zejména z obcí kolem Prahy. Hlavně stavět kanceláře a byty, dopravní obslužnost už se nějak vyřeší sama. Třeba drony….

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*