Praha vypsala tendr na výstavbu koncertního sálu za 100 mil. Kč

Praha vypsala tendr na výstavbu koncertního sálu za 100 mil. Kč

(29. 4. 2009)

 
 
 
 

Praha vypsala tendr na výstavbu koncertního sálu za 100 mil. Kč

Hlavní město vypsalo výběrové řízení na výstavbu nového koncertního sálu, který by měl vzniknout ve dvoře Pražské konzervatoře.

Zadání zakázky bylo zveřejněno na webových stránkách Informačního systému o veřejných zakázkách. Výstavba sálu pro čtyři stovky diváků by měla stát 100 milionů korun. Praha by však také podle mnohých odborníků z hudebních kruhů potřebovala velký moderní víceúčelový koncertní sál pro 2000 lidí.
"Sál konzervatoristů" by se podle zadání mohl začít stavět už letos v červenci. Hotov by měl být do konce května příštího roku. Akce bude součástí rekonstrukce vnitřních prostor školy, vzniknout by mělo i školní divadlo se zázemím a výtah do nedávno vybudovaných 12 učeben v půdní vestavbě.
Nový koncertní sál podle ředitele Pražské konzervatoře Pavla Trojana by se využíval nejen pro koncerty, operní a činoherní představení, ale také na pedagogické konference a rady. "V létě by se v sále mohly pořádat kurzy pro zahraniční studenty. Využití by měl skutečně široké. Především by ale sloužil potřebám školy," řekl ČTK Trojan.
Koncertní "orchestrální" sál prý konzervatoř nezbytně potřebuje, aby zkvalitnila výuku, jejíž součástí jsou veřejná vystoupení školních orchestrů. V současné době je nucena si sály najímat, což kvůli nedostatku financí snižuje počet koncertů.
V loňském roce uplynulo 200 let od vydání zakládací listiny školy a konzervatoř zahájila cyklus oslav, který by měl vyvrcholit v roce 2011, kdy uplyne 200 let od zahájení výuky. Po Pařížské konzervatoři je její pražská obdoba druhou nejstarší školou svého druhu na světě.
Česká metropole by si podle Trojana zasloužila mnohem větší sál, přibližně pro 2000 diváků. "Město evropského významu by potřebovalo velký koncertní sál. Bylo by to fajn," míní Trojan, k němuž se přiklonili známí dirigenti Jiří Bělohlávek, Zdeněk Mácal a Martin Turnovský. V Praze měl větší sál stát již dlouho, v porovnání s ostatními evropskými metropolemi může kvůli tomu i časem ztratit na kreditu, řekl před časem Turnovský.
Rudolfinum ani Obecní dům velkým orchestrálním a vokálně-instrumentálním s dynamickými parametry koncertům plně nevyhovují, nedostatečné jsou i podmínkami pro nahrávání. Oba sály sice mají svůj genius loci, neposkytují však moderní zázemí posluchačům. Lidé v hledišti nemají dostatečný prostor na nohy, o přestávkách se mačkají na chodbách a v Obecním domě v zadních řadách hůře vidí a slyší.
Metropole přitom již v polovině 90. let 20. století mohla nový koncertní sál mít. České filharmonii ho chtěli darovat japonští investoři. Projekt byl připraven, politici ale nakonec záměr odmítli.

Zdroj: ČTK, mrz sdv plr pba, 28. dubna 2009

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

19. 1. 2020 11:37:05

Re: Re: Praha bude chránit panorama města, střech a podpoří stav...

Praha patří mezi nejkrásnější města světa díky jedinečnému urbanismu - celkovému uspořádání historického jádra i fantastické architektuře - málo kde najdeme tak bohatou směs stylů od románského po slohy 19.století. Za Karla IV. to byla jedna z největších metropolí Evropy a v době baroka již tehdy uznávaná svou jedinečnou krásou. Proč bychom jako Češi neměli být hrdí na tak úžasnou hodnotu? Praha zůstala jedinečná jen proto, že jsme v minulosti neměli dost peněz ji přestavět a tedy zničit, jak se to stalo v jiných evropských metropolích. Teď víceméně bez naší zásluhy vlastníme velkou devízu. Tohle vše ale neznamená, že v Praze musí být šmelina a kriminalita, To s tím nijak nesouvisí, spíše bych řekl, že zatímco krásná Praha možná ani není tak přímo vizitka českých schopností, to, co se děje dnes, česká vizitka je. Také se v Praze můžou stavět mrakodrapy, jen ne do historického panoramatu, to přece není nic hrozného. Proč bychom neměli jedinečnou starou Prahu a vedle rostly moderní čtvrtě. Jen to dělejme rozumně, ne tak, jako v mnoha zničených městech a vesnicích za komunistů, ale bohužel i za dnešní doby. Management je první vlaštovkou rozumného přístupu k rozvoji Prahy a pokud bude trend pokračovat, můžeme se dočkat i dalších rozumných opatření, jako vytěsnění šmeliny a grázlovství. Ale to je běh na dlouhou trať a nezapomínejme, že všechno, co se v Praze děje, je víceméně výsledek českých poměrů. Tak se snažme, abychom nemusely pořád jen koukat na ty Němce, Francouze nebo Švýcary.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o.