Ve vnitrobloku u Jindřišské se už údajně může bourat.

Ve vnitrobloku u Jindřišské se už údajně může bourat.

(1. 2. 2010) Autory plánovaného nového administrativního a obchodního centra ve vnitrobloku mezi Václavským náměstím a ulicemi Jindřišská, Panská a Na Příkopě je ateliér Cigler Marani Architects.

 
 
 
 

Ve vnitrobloku u Jindřišské se už údajně může bourat.

Fotogalerie ke článku (1)

Vnitroblok Jindřišská

Vnitroblok Jindřišská
Celá fotogalerie (1)

Autory plánovaného nového administrativního a obchodního centra ve vnitrobloku mezi Václavským náměstím a ulicemi Jindřišská, Panská a Na Příkopě je ateliér Cigler Marani Architects.

Praha 29. ledna (ČTK) - Ve vnitrobloku mezi Václavským náměstím a ulicemi Jindřišská, Panská a Na Příkopě, kde se plánuje nové obchodní a kancelářské centrum, jsou už povoleny demolice památkově chráněných staveb, řekl dnes novinářům jednatel Klubu Za starou Prahu Richard Biegel. Vyjádření památkářů pražského magistrátu, kteří demolici údajně povolili, ČTK zjišťuje.

Investor podle Biegela získal demoliční výměr nejen na budovu bývalých tiskáren při Václavském náměstí, ale také na památkově chráněný klasicistní dům a na novorenesanční někdejší tiskárnu Prager Tagblatt. "V odůvodnění toho finálního povolení k demolici je napsáno, že to jsou cenné stavby. Nerozumím tomu," řekl Biegel. "Demoliční výměr byl vydán na objekty, které nemají podle památkářů a dalších institucí hodnotu, kterou by si zasluhovaly," vysvětlil architekt projektu Jakuba Cigler.

Podle ředitele pražské sekce Národního památkového ústavu Michala Zachaře tiskárna Prager Tagblattu nemá z památkového hlediska žádnou hodnotu. V případě klasicistního domu s průčelím do Jindřišské ulice by ale volil šetrnější přístup. "Já bych tam ty boční horní křídla nechal," řekl ČTK.

Blok domů před šesti lety koupila za 800 milionů korun firma Welwyn Company. V centru by tak mělo vzniknout 70 000 metrů čtverečních obchodních, zábavních a kancelářských ploch a tři patra podzemních garáží. Projekt zatím schválen není, posuzuje jej útvar rozvoje města.

Podle Biegela by plánované budovy narušily pražské panorama, kterému tradičně dominovaly budovy jiného formátu. "Rozhodně to nejsou administrativní centra v rozsahu takto obrovského bloku," řekl.

Podle Ciglera projekt pražské panorama nenaruší. "Tento projekt je kvalitní, ambiciózní a samozřejmě jeho konečná podoba zdaleka není definovaná. Nevím jak architektonicky, to nechci hodnotit, ale (projekt) rozhodně prospěje (Praze) tím, že využije dnes naprosto nevyužitý vnitroblok," řekl architekt.

"Princip, že se z historických budov nechají jenom uliční průčelí a jeden barokní palác a zbytek se prostaví administrativním centrem, které navíc vystupuje takovými věžemi do panoramatu a výrazně přesahuje okolní zástavbu, je pro jakékoli historické město zničující, pro Prahu zvlášť," řekl Biegel.

Doplněno Stavbaweb:
Schema plánovaných stavebních zásahů naleznete
zde.

 

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

6. 8. 2020 16:56:21

Re: Nový koncertní sál v Ostravě

Byť to bude vypadat trochu přízemně, ale nemohu najít investiční náklady. Mělo by to být 2 mld. Kč. Jistě díky dobrému rattingu, jak nám sděluje primátor, si město může dovolit dost vysoké půjčky, zejména když uvážíme, že mezi investice s účastní rozpočtu města patří i parkovací plochy P+R, nový kampus-dílčí sportovně vzdělávací areál Ostravské Univerzity na Černé louce, stavba Černé kostky (technická knihovna) naproti Domu kultury v podzemními parkovišti a postupná modernizace tramvajových tratí v celém obvodu města s dodávkou nových švýcarských tramvajových souprav (jsou skvělé). Zatím jsem nečetl souhrnný investiční plán na příští roky s tím, jak se budou tyto úvěry splácet, a jak jsou plánovány příjmy města. Jak se s tímto neúplným výčtem (chybí několik miliardových akcí pro sport a další společenské účely, např. v Krásném Poli nebo v bývalém areálu Ostravské rafinérie u Fifejd) velkých akcí porovná pokus prosadit tragické prodloužení tramvajové trati od Slovanu kolem Duhy až ke Globusu a s tratí kolidující projektově rozpracovaný Severní spoj od D1 do Poruby. To nemá veřejnost tušení. A má ho Magistrát, tedy ambiciózní primátor? Není už postaveno nebo nachystáno dost památníků, které nám budou jeho "Macurovskou éru "vlády nad městem navždy připomínat? Musí to vše snad i dobré, co napáchal, zhatit jednou zbytečnou investicí i proti potřebám města a proti zásadnímu nesouhlasu dotčených městských obvodů v Porubě? I za cenu obrovského zadlužení města na roky dopředu? Doufám, že ho okolnosti včas zastaví, aby přestal vyhazovat peníze města na předem ztracenou a jasně hloupou akci, jako je tato tramvajová trať ke Globusu skrz plně urbanizované a přírodně skvěle stabilizované prostředí 3 městských obvodů! Jediným motivem k rozjetí této monstrakce v roce 2017 byl dnes již propadlý příslib 1,5 mld. Kč z evropských fondů. Dnes to hodlá primátor financovat jinak, ale možná sám neví, jak. Osobně si myslím, že ten záměr bude nakonec zrušen. Investovaných 30 až 40 milionů Kč do přípravy stavby město hravě odepíše. To jsou přece drobné proti již výše uvedeným stavbám.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz