Praha chce studii, která navrhne úpravy v okolí stanic metra

(ČTK) – Praha si chce nechat vypracovat studii, která by řešila využití prostorů v okolí stanic metra. Dokument by měl sloužit jako manuál při případném rozvoji okolí stanic. Má ho vypracovat Institut plánování a rozvoje (IPR), vyplývá z materiálu, který 15. září 2015 schválili pražští radní. Finální podoba dokumentu má být hotova do konce prosince 2016. V Praze je nyní 61 stanic metra.

„Strategický dokument bude koncipován tak, aby ve své celkové podobě dokázal pro potřeby strategických a investičních rozhodnutí objektivně porovnávat jednotlivé stanice,“ píše se v materiálu.

V dokumentu by měly být informace o stavu jednotlivých stanic, náklady na údržbu, popsán navazující veřejný prostor a pozemky budou rozděleny podle vlastnictví. „Jedná se často o prostory, které suplují náměstí a soustředí se tady například služby. Zejména po trase linky C jsou tyto prostory v naprosto dezolátním stavu,“ řekl náměstek primátorky Matěj Stropnický (SZ/Trojkoalice).

Nyní by měl IPR začít sbírat data o všech stanicích. Sběr potrvá do března 2016, následně začne pracovat na dokumentu. Podle Stropnického vznikne na začátku 2016 v pilotním projektu návrh na úpravu deseti stanic, a tu by město zahájilo již v příštím roce. IPR už vypracoval zkušební koncept, jehož předmětem bylo zpracování úprav okolí sedmi stanic metra, konkrétně to byly Staroměstská, Muzeum, Lužiny, Anděl, Pražského povstání, I. P. Pavlova a Černý most – v tomto dokumentu jsou stanice pouze popsány, nejsou tu majetkové vztahy ani návrhy dalšího postupu. „V pilotním projektu být nemusí. Já jsem již řekl, že prioritou jsou sídlištní stanice,“ řekl Stropnický.

Radní  také projednali a schválili zpracování konceptu rozvoje lokality Táborská-Na Pankráci v Praze 4. V tomto prostoru je do budoucna připravováno několik záměrů rekonstrukcí či úprav, mimo jiné oprava tramvajové trati. „Připravované fyzické zásahy, které se dotýkají velké části těchto ulic, jsou jedinečnou příležitostí zhodnotit už existující kvality a zasáhnout na místech, kde veřejná prostranství vykazují nedostatky,“ píše se v materiálu, který schválili radní. Dokument má být hotov do konce letošního roku.

Komentáře

  1. Čtenář Stavbawebu says:

    Největší problémy jsou u stanic, které ústí do podchodů. Podchody většinou vycházejí na povrch nekrytými schodišti. Na Veleslavíně kolem toho byl povyk, ale podívejte se třeba na Václavák. Tam je to všude. Hezké zastřešení schodiště průsvitnou skořepinou je na Hradčanské. Kdyby se tenhle prvek opakoval i jinde, mohl by být poznávacím znamením metra.

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*