Optika v Moravských Budějovicích

Cílem projektu bylo vtáhnout kolemjdoucího do prodejny. Prostor je velmi omezený, celá provozovna má čtyřicet metrů čtverečních. Prostor je koncipovaný jako zvětšená výloha. Už z ulice je patrný oční tester, který zabírá celou stěnu za prodejním pultem. Tester v noci svítí a nahrazuje tak reklamní poutač.
Bylo potřeba využít každý centimetr prodejny, proto všechny stěny obíhají dráty, které slouží jako věšáky na brýle. Systém poskytuje velkou flexibilitu.
V místě zrcadel, které mají kruhový tvar, se dráty rozestupují a vytvářejí dojem široce otevřených víček, které nás pozorují. Zrcadla jsou umístěná v různých výškách, aby vyhověla zákazníkům různého vzrůstu. Motiv oka, zorničky se opakuje i na stropě – infračervená zrcadlová topná tělesa i svítidla mají kruhový tvar.
Celý prostor je monochromatický, barevné můžou být až samotné výrobky – brýle. Zdi jsou obložené na bílo mořenou březovou překližkou, zbytek prvků je kovových v černé barvě. Pro nedostatek prostoru bylo třeba většinu prvků řešit na míru.

Autorská zpráva
Foto: BoysPlayNice


Architekt: ORA, Jan Hora, Barbora Zmeková, Jan Veisser
Investor: G optik s.r.o.
Dodavatel: INTERIA Znojmo s.r.o.

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*