Holešovice a Karlín propojí nová
lávka. Rada hl. m. Prahy zadala Institutu plánování a rozvoje Prahy, aby
uspořádal veřejnou architektonickou soutěž na její podobu.
„Lávka
přes Štvanici je projektem, významným pro celé město. Holešovicím a Karlínu
schází propojení a na Štvanici, což by mohla být oblíbená rekreační zóna, kvůli
nepříjemnému automobilovému provozu na Hlávkově mostě nikdo nechodí,“ říká
Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje Prahy. „Architektonickou
soutěž považuji za nejspolehlivější způsob, jak dojít ke kvalitnímu řešení.“
Se
stavbou lávky dlouhodobě počítá i platný územní plán. Na straně Holešovic bude
lávka navazovat na hustě obydlenou rezidenční čtvrt spolu s rozvíjejícím
se areálem Pražské tržnice, který má potenciál stát se významným
kulturně-společenským centrem. Na něj pak navazuje transformační území Bubny,
kde v budoucnu vznikne nová městská čtvrť. Na karlínské straně pak lávka
bezprostředně naváže na území Rohanského nábřeží, kde v posledním
desetiletí vzniká nová zástavba.
Ostrov
Štvanice je atraktivní především pro svůj sportovně-rekreační potenciál.
Obzvláště Karlín se potýká s nedostatkem parků a lepší propojení
s převážně zeleným ostrovem by tak mohlo přilákat mnoho nových
návštěvníků. V současnosti se na ostrov dá dostat jen přes Hlávkův most,
který je ovšem zatížen hustým automobilovým provozem – přístup pro pěší je
zdlouhavý a nekomfortní. Lávka usnadní cestu i cyklistům, protože propojí cyklistické
trasy vedoucí podél řeky na obou březích a podpoří možnost významné cyklistické
linie Žižkov-Karlín-Holešovice-Troja. Lávka bude
překlenovat koryto řeky v šířce 38m mezi Karlínem a Štvanicí
a 149m mezi Štvanicí a Holešovicemi. Poskytnout by měla co nejpřímější
a úrovňově jednoduchý přístup.
Soutěž bude
vyhlášena patrně v lednu 2017. Podmínky jednokolové soutěže zpracuje IPR
Praha, investorem je Magistrát hlavního města Prahy.
tisková zpráva IPR
Doplněno Stavbaweb:
Příprava záměru postavit lávku ze Štvanice do Karlína a Holešovic byla
městem oznámena na sklonku roku 1999. V roce 2000 byly vybrány vítězné
návrhy obou lávek od kolektivu architektky Aleny Šrámkové. Na základě soutěže na veřejnou zakázku vybrala MČ Praha 7 k realizaci ale návrh ateliéru Studio A91, které se umístilo na 2. místě. Kvůli povodním v roce 2002 byla ale realizace odložena. Více informací ZDE.
Související články:
Praha 7 se nevzdává plánu na vybudování lávky na Štvanici 6.1.2016
Lávka pro chodce a cyklisty mezi Holešovicemi a Karlínem
(Publikováno ve Stavbě č. 3/2000)
Mohu jenom doporučit! My jsme stavěli loni a všechno šlo hezky od ruky 😎🔝
Kdysi to nebylo a když si teď předstvím jak ještě moji rodiče opravovali a rekonstruovali dům po jejích rodičích -…
Z magistrátu Ostravy by vám měla přijít pozvánka a můžete na vernisáž v 18h dorazit. Poděkování patří do MAPPA
Nad takovým řešením už nějakou dobu přemýšlím.
Budeš spokojený. Já jsem využil stavební systém od Heluzu a taky okna s těmito skly. Luxusní bydlení.