Rušný Klárov se promění. Čeká ho lepší řešení
dopravy i propojení s řekou
Klárov je dnes něco mezi náměstím
a parkem. I přesto, že se zde koncentruje velké množství chodců, zdejší prostor
je pro chůzi velmi nepohodlný – obzvláště tehdy, pokud se člověk chce dostat na
Hrad, do Jeleního příkopu či na Letnou. Rada hl. m. Prahy proto zadala
Institutu plánování a rozvoje Prahy (IPR Praha), aby zpracoval zadání pro
koncepční studii proměny celého prostoru.
„Klárov je
výchozím bodem pro cestu na Hrad, ale i pro návštěvu Valdštejnské zahrady či
jedné z nejkrásnějších částí Malé Strany. Jeho dnešní stav tomu ovšem
vůbec neodpovídá,“ říká náměstkyně primátorky Petra Kolínská.
Klárov je jedním
z nejrušnějších míst na Malé Straně. Kromě výstupu z metra
Malostranská se tu kříží i několik tramvajových tratí. Rušno je zde především
kvůli automobilovému provozu: Klárov je spojnicí mezi Holešovicemi, Malou
Stranou a Hradčany na levém břehu Vltavy a pravobřežním Josefovem a Starým
Městem. Zastavují tu i dálkové turistické autobusy – Klárov je též východiskem
frekventovaných turistických tras na Pražský hrad.
Ačkoli se zde
koncentruje velké množství pěších, zdejší veřejné prostory tomu vůbec
nedostačují. I kvůli tomu je Klárov místem, kde se děje velké množství nehod –
a to jak střetů chodců a automobilů, ale i automobilů a tramvají. Nepřehledný
rozlehlý prostor křižovatek způsobuje mimo jiné najíždění a stání automobilů v
tramvajových pásech. Důsledkem toho je zpomalení tramvajového provozu.
Nepříjemný je Klárov i pro cyklisty. Je také velmi těžké dostat se odsud do sousedních
Letenských sadů, Chotkových sadů i Jeleního příkopu. A ačkoli prostor Klárova
přiléhá k vodě, nefunguje ani jako nábřeží, neboť od vody je oddělen
množstvím bariér.
V okolí
Klárova se v současné době chystá hned několik záměrů. Upravovat se má
park na náplavce Cihelná, podchod a cyklopodjezd pod Mánesovým mostem a
semafory na křižovatce s ulicemi Letenská a U Lužického semináře. „Proto
je nyní ideální příležitost k proměně celého prostoru,“ říká Ondřej Boháč,
ředitel IPR Praha. „Na základě zadání, které připravíme, posléze vypíšeme
výběrové řízení na projektanta, který studii připraví a projedná.“
Cílem studie je
nově navrhnout veřejná prostranství v celé oblasti Klárova. Jde především
o nové dopravní uspořádání. Důležitou součástí je i lepší napojení Klárova na další rekreační
plochy: Letenské sady, Kosárkovo nábřeží a náplavku Cihelná.
Podle schváleného harmonogramu by koncepční
studie měla být hotová a projednaná do jara příštího roku. Následovat bude
výběr projektanta pro projektovou dokumentaci. Realizace by se mohla odehrát
v roce 2019.
tisková zpráva
Pokud vím, tak jméno pro každou ulici nebo náměstí musí být schváleno místopisnou komisí. Jak je tedy možné, že si…
oprava : ..nechuť mírnou, .... záruka, že nevytvoří i něco.....
Tak ikonická architektura? Pro mne je to totální nesympatická asymetrie, která postrádá pohodu a líbivost, a naopak vyvolává neklid a…
Projektantem má být METROPROJEKT Praha. Poptám se podrobněji na SŽ a doplním.
Dobrý den, krásná realizace přestavby skeletu MS-OB.Jednoduchost a čisté linie.Dalo by se říci,že teprve nyní stavba vynikla. Velmi povedená konstrukce…