Žijeme přítomností, myslíme na budoucnost


(ČTK) –
Nový Metropolitní plán přiblíží Pražanům reklamní kampaň, která má veřejnosti vysvětlit podobu plánu a jeho cíle. Rozhodli o tom dne 15. srpna 2017 pražští radní. Podle Metropolitního plánu se má po jeho schválení řídit od roku 2023 veškerá výstavba v hlavním městě. Kampaň bude mít několik fází a povede ji magistrát ve spolupráci s Institutem plánování a rozvoje (IPR). Začne v září a potrvá do března příštího roku. Její přesná cena zatím není známá. Metropolitní plán připravuje IPR.

Uvedený územní plán určuje, kde se stavět smí a kde zůstanou veřejné plochy nebo zeleň. Metropolitní plán by měl přinést také výškovou regulaci staveb nebo zastavit rozšiřování Prahy na volné pozemky v jejím okolí. Hlavní město jej původně mělo mít do roku 2020, termín ale nestihne.

Kampaň se sloganem „Žijeme přítomností, myslíme na budoucnost“ má za cíl zlepšit mediální obraz plánu a jeho vnímání veřejností nebo vysvětlit jeho jednotlivé části a cíle. Konkrétně má cílit na obyvatele starší 30 let se středoškolským a vysokoškolským vzděláním a rodiny s dětmi, které se chtějí aktivně zapojit do rozvoje města. Kampaň má vyvolat zájem lidí se seznámit s novým územním plánem a představit možnost, jak se do tvorby budoucí podoby okolí zapojit.

Akce se uskuteční ve třech fázích. První bude letos od září do listopadu a bude informačně-osvětová. Seznámí tedy veřejnost s plánem. V druhé části, od prosince 2017 do ledna 2018, chce město naučit lidi, jak s plánem pracovat a jak v něm číst. Poslední, která se uskuteční od února do března 2018, bude návodem, jak zasílat k plánu připomínky. Jazyk kampaně se má vyhnout odborným termínům a používat jazyk srozumitelný laikům.

Praha chce pro kampaň využít zejména reklamní plochy, které patří hlavnímu městu, a rovněž již předplacené reklamní plochy v médiích. Prezentována bude také prostřednictvím internetových médií a sociálních sítí nebo workshopů. Na to má navázat postupně přikupování reklamního prostoru, za který město zaplatí až dva miliony korun.

Související články:
Nový Metropolitní plán do roku 2023?  30.3.2017
Kulatý stůl ČKA na téma Metropolitního plánu: 29.11.2016
Metropolitní plán Prahy dopracuje Roman Koucký? 25.11.2016
Odcházení Kanceláře metropolitního plánu  18.11.2016
Institut začal hledat šéfa skupiny metropolitního plánu 14.10.2016
Institut opustili odborníci chystající nový územní plán Prahy 22.9.2016
Experti doporučili dopracování metropolitního plánu Prahy 15.9.2016
Metropolitní plán není v souladu se stavebním zákonem  11.7.2016
Tým expertů bude dva měsíce posuzovat návrh metropolitního plánu  28.6.2016
Praha zapojí veřejnost do tvorby metropolitního územního plánu  20.6.2016
IPR odevzdal Metropolitní plán  6.6.2016
Příprava metropolitního plánu už Prahu stála 50 milionů  4.4.2016
Průvodce Konceptem odůvodnění Metropolitního plánu  26.1.2016
Institut plánování a rozvoje odevzdal návrh metropolitního plánu  1.12.2015
Praha se nebude rozšiřovat, vyplývá z prvních výkresů Metropolitního plánu  11.4.2015
Jak spravovat pražské břehy a využívat Výstaviště? Metropolitní ozvučná deska jednala nad strategickými materiály Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy  23.1.2014
Na jaře budou představeny dílčí výkresy Metropolitního plánu 16.12.2013
Jaká je vize Prahy – Metropolitní ozvučná deska  2.4.2013
Roman Koucký o metropolitním plánu pro Lidové noviny a Radiožurnál  19.7.2012
CCEA zasílá výzvu: Podpořte metropolitní plán Prahy  6.6.2012

Metropolitní plán

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*