„Ostrov Štvanice je atraktivní především pro svůj sportovně-rekreační potenciál. Obzvláště oblast dolních Holešovic se potýká s nedostatkem zelených ploch a Štvanice je v podstatě nejbližším dostupným místem, kam mohou lidé z této části Prahy 7 za zelení vyrazit. Proto jsme také iniciovali architektonickou soutěž na lávku na Štvanici, která zlepší spojení mezi levým břehem Vltavy a ostrovem,“ uvedla pro ČTK radní Prahy 7 pro rozvoj Lenka Burgerová (Praha 7 sobě).
Pražský magistrát v roce 2012 vypsal architektonickou soutěž na obnovu ostrova. Ačkoli architektonická soutěž na lávku není spjata se soutěží na revitalizaci ostrova, v soutěžních podmínkách bylo uvedeno doporučení, aby soutěžící zvážili návaznost na návrh na vítěznou koncepční studii na revitalizaci ostrova Štvanice a aby spolupracovali s krajinným architektem, uvedl Vácha.
„U soutěže na Štvanici situaci komplikuje fakt, že porota neudělila první místo a návrh druhý v pořadí předpokládá relativně vysoké náklady. Navíc stále není rozhodnut soudní spor s předchozím nájemcem. Definitivní rozhodnutí, jak naložit s výsledky soutěže proto ještě nepadlo,“ sdělila ČTK náměstkyně pro územní rozvoj Petra Kolínská (Zelení/Trojkoalice) k soutěži na revitalizaci ostrova.
Magistrát připravuje opravu Fuchsovy kavárny, rekonstrukci poškozených cest a z menších úprav například zřízení piknikových míst. Štvanice zatím ožívá pozvolna. Na ostrově byly vysazeny stromy a jsou zde nové lavičky. Funguje zde Vila Štvanice, která pořádá festivaly a divadelní produkce.
Na holešovickém břehu Vltavy bude nástup na lávku umístěn na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice, v Karlíně na Rohanském nábřeží vyústí na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře. Lávka překlene 38 metrů mezi Karlínem a Štvanicí a 149 metrů mezi Štvanicí a Holešovice.
Soutěž na lávku spojující Karlín a Holešovice již jednou vyhlásila Praha 7 v roce 1999. Vítězný návrh se stal nerealizovatelným z důvodu změny protipovodňových opatření po roce 2002. Nové návrhy proto musí vzít v potaz možné zvýšení hladiny ve Vltavě.
Doplněno Stavbaweb:
Příprava záměru postavit lávku ze Štvanice do Karlína a Holešovic byla městem oznámena na sklonku roku 1999. V roce 2000 byly vybrány vítězné návrhy obou lávek od kolektivu architektky Aleny Šrámkové. Na základě soutěže na veřejnou zakázku vybrala MČ Praha 7 k realizaci ale návrh ateliéru Studio A91, které se umístilo na 2. místě. Kvůli povodním v roce 2002 byla ale realizace odložena. Více informací ZDE.
Informace o soutěži na stránkách ČKA najdete ZDE.
Informace najdete i na stránkách IPR ZDE.
Související články:
Lávka přes Štvanici? 15.12.2016
Praha 7 se nevzdává plánu na vybudování lávky na Štvanici 6.1.2016
Lávka pro chodce a cyklisty mezi Holešovicemi a Karlínem
(Publikováno ve Stavbě č. 3/2000)
Informace najdete i na stránkách IPR ZDE.
Související články:
Lávka přes Štvanici? 15.12.2016
Praha 7 se nevzdává plánu na vybudování lávky na Štvanici 6.1.2016
Lávka pro chodce a cyklisty mezi Holešovicemi a Karlínem
(Publikováno ve Stavbě č. 3/2000)
Spokojenost
Mohu jenom doporučit! My jsme stavěli loni a všechno šlo hezky od ruky 😎🔝
Kdysi to nebylo a když si teď předstvím jak ještě moji rodiče opravovali a rekonstruovali dům po jejích rodičích -…
Z magistrátu Ostravy by vám měla přijít pozvánka a můžete na vernisáž v 18h dorazit. Poděkování patří do MAPPA
Nad takovým řešením už nějakou dobu přemýšlím.