Železniční most byl pro chodce a cyklisty uzavřen

(ČTK) – Lávky pro chodce a cyklisty na železničním mostě přes Vltavu, který spojuje Vyšehrad a Smíchov, byly dne 15. prosince 2017 uzavřeny. Důvodem je jejich havarijní stav. Lávky se budou kompletně předělávat příští a přespříští rok v létě. Spojení mezi oběma břehy bude zajišťovat přívoz. Uvedla to Technická správa komunikací, která má pražské mosty a lávky na starosti.

Lávky budou uzavřeny do odvolání. Rekonstrukce připadne na letní období, protože je možné až po odstávce plynovodu umístěného na konzolách lávek. Oprava proto není možná v topné sezoně, která končí v květnu a začíná koncem září. Jako první bude příští rok v létě opravena jižní lávka, v roce 2019 severní.

Pod železničním mostem bude během uzavření lávek v provozu přívoz na trase Císařská louka – Kotevní – Výtoň. V zimě bude jezdit v pracovní dny od 07:00 do 19:00, o víkendu od 08:00 do 19:00. Na jaře se provozní doba začne prodlužovat. Základní interval bude 20 minut, ve špičkách deset minut. Přívoz bude bezbariérový, převáží i cyklisty s koly. Na přívozu platí standardní tarif, přístup je bezbariérový a možný je i převoz kola.

V Praze se předminulou sobotu odpoledne zřítila trojská lávka, ze čtyř zraněných byli dva ve vážném stavu. Praha kvůli pádu začala prověřovat další lávky a mosty. Na týden byla uzavřena lávka v Černošicích, která je majetkem Prahy.

Doplněno Stavbaweb:
Původní jednokolejný příhradový železný most o čtyřech polích postavený v letech 1871 – 1872 společností Harkort z Duisburgu brzy přestával stačit nárokům na železniční dopravu. Roku 1901, po pouhých třiceti letech provozu musela být jeho konstrukce vyměněna za novou dvojkolejnou mostnici i s chodníky po stranách. Stavbu provedly tři domácí firmy: Českomoravské strojírny, společnost Bratři Prášilové a Rustonova strojírna. Na projekční práci se podílel profesor pražské techniky ing. Jan Kolář. Dle dobových pramenů, způsob této přestavby se stal v Praze senzací. Přestavba tehdy proběhla takříkajíc ze dne na den. Začala 30. září v 6 hodin ráno, kdy tudy projel poslední vlak. Během následujících pěti hodin dělníci posunuli celou starou mostní konstrukci o 7,5 metru na připravované demontážní lešení. Dalších 25 minut trvalo, než byla na prázdné místo zasunuta nová konstrukce, připravená na sousedním lešení. Každý ze tří dílů o rozpětí 72 metrů vážil 560 tun. Celá tato přestavba nakonec trvala pouhých šestatřicet hodin. Příštího dne zde již vlaky opět jezdily a během stavby nemusela být dokonce přerušena ani vodní doprava. Celou tuto přestavbu tehdy sledovalo početné pražské publikum.
Most je široký 8,1 metru. Po obou stranách má připojené chodníky pro pěší, každý o šířce 1,8 m. 

V roce 2015 SŽDC odhadovala životnost železničního mostu při dosavadním zatížení na asi 30 let. Tento most je také nejproblematičtějším místem plánované modernizace trati mezi hlavním a smíchovským nádražím. Více ZDE.
Most byl již z důvodu opravy na tři týdny uzavřen letos v září. Více ZDE.

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*