Nová vlajková pobočka
streetwear a sneakers obchodu Queens sídlí od poloviny prosince 2017 v
Jindřišské ulici 16. Má 168 m2 prodejní plochy a 16 m2 venkovních výloh. O
interiér se postaralo designérské duo Boris Klimek a Lenka Damová.
„Streetwear máme rádi a
spolupráce s Queensem nás těší. Byla to výzva podílet se na takovém projektu v
době, kdy se Queens posouvá dopředu raketovým tempem. A taky jsme díky tomu
poznali milý a schopný tým lidí, co za firmou stojí. Spolupráci jsme si
vyzkoušeli už při realizaci prodejny v Brně, její návrh vznikal souběžně s
návrhem té pražské. Měli jsme v podstatě volnou ruku, takže ideální stav,“ říká
Boris Klimek. Do vizuální podoby obchodu, především do jeho funkčních prvků, se
přirozeně promítá DNA Queensu, tedy tenisky a streetwear. „Náš cíl byl vytvořit
vzdušný a lehce industriální, ale na druhou stranu funkční interiér, kde se
bude zákazník cítit dobře. Nechtěli jsem to překombinovat, vybrali jsme si proto
několik originálních dominant, třeba solitérní stojany na oblečení ve formě
naddimenzovaných nákupních tašek a stolky, co vypadají jako krabice na boty.
Bavilo nás pracovat se symbolikou firmy přenesenou do podoby grafických ikon,“
říká Lenka Damová.
Dvě třetiny obchodu tvoří
prodejní plocha, zbytek pak sklad a zázemí pro zaměstnance. Prodejna je
rozdělená na dva celky. Ten vstupní, který je větší, slouží hlavně k prezentaci
bot a oblečení (kovové stojany a sokly). Na stěnách jsou speciální panely pro umístění
limitovaných edicí tenisek, které se často hodí spíš do galerie než na běžné
nošení. Dominantou první místnosti je velký neonový nápis Queens. Z tohoto
prostoru pak zákazník plynule přechází do zóny pro placení a výdej online
objednávek, kde jsou i zkušební kabinky. Předěl mezi oběma místnostmi designeři
oproti původní dispozici velkoryse rozšířili a opticky je tak propojili.
Zachovali u něj dramatickou strukturu neopracovaného materiálu, aby znázornili
expanzi Queensu, který pořád roste a potřebuje víc a víc prostoru.
Klimek a Damová pracovali s
kontrastní barevností v tónech bílé, šedé a černé. Pozornost tak automaticky
směřuje na vystavené produkty, zákazníka v interiéru nic neruší. Co se týče
materiálů, použili netradiční kombinaci na míru vyrobených truhlářských prvků
(mořená překližka v bílém a dubovém provedení) a kovových rámů. Celý prostor má
litou podlahu s epoxidovou stěrkou. Prodejna je také technicky vybavená pro
pořádání nejrůznějších eventů (pop-up prodejní akce, hudba), nechybí projektor
a kvalitní ozvučení.
Pražský flagship store není jedinou novou pobočkou, se
kterou Queens tento rok přišel. Hned v lednu 2017 koupil streetwear &
sneakers divizi firmy Woodies včetně kamenné prodejny v centru Ostravy, kterou
navrhl architekt Petr Kundrát z ateliéru
PROJEKTSTUDIO. V květnu potom potom otevřel
novou pobočku v Brně. Ta má 105 m² a sídlí na atraktivní adrese v samém srdci
města, kudy proudí asi 2000 lidí denně. O její podobu se také postarali Klimek
a Damová.
tisková zpráva
foto: Martin Chum
Stínící prvek je trochu vidět na fotkách, jiné jsem nedostala. Zhotovitel píše: " Fasádní prvek je jedním z atributů stavby. Bionická…
Všechny fotografie jsou ze 4. dubna 2025. Popisky zkusím doplnit, šlo se staveništěm od Masarykova nádraží mezi budovou Masaryčky a…
Jak se říká, slibem nezarmoutíš.
Tohle je vymazlený dům v šíleném terénu. A to, že má kolem sebe bujnou až divokou zahradu, mu hodně sluší.
Škoda, že u fotografií nejsou popisky na co a odkud se dívám a kdy to bylo foceno,