(ČTK)
– Při budování centrálního dopravního terminálu v Jihlavě by nynější
budova městského nádraží měla ustoupit moderní stavbě, která kromě
vlakové dopravy poskytne zázemí novému autobusovému nádraží, MHD a
taxislužbě. Studie, již nechalo zpracovat město, počítá s rozsáhlými
úpravami celé lokality kolem málo využívané železniční stanice
Jihlava-město, včetně nové silniční propojky ulic Havlíčkova a
Jiráskova.
Urbanisticko-architektonickou studii zpracoval Atelier RAW za 1,4 milionu korun. Studii teď město zveřejnilo na svém webu.
Veřejnost se k ní může vyjádřit na prezentaci 25. dubna. Návrh navazuje
na vítěznou ideovou studii z loňska. Město si tehdy nechalo zpracovat
tři koncepty rozvoje území u městského vlakového nádraží. Studie bude
podkladem pro vypracování dalších stupňů projektové dokumentace.
Na
přípravách projektu spolupracuje Jihlava se státní Správou železniční
dopravní cesty (SŽDC) a krajem. Náměstek primátora Vratislav Výborný
(ČSSD) dnes novinářům řekl, že SŽDC bude mít v projektu na starosti
přestavbu kolejiště a nádražní budovu. „My budeme dělat to přednádraží a
část nástupišť,“ uvedl.
Poslední jednání pracovní skupiny bylo ve
středu, debata se týkala i plánované vysokorychlostní železnice, na niž
by měl být nový jihlavský dopravní terminál v budoucnu také napojen.
„Každopádně s tím máme počítat, byť ne v nejbližších letech,“ uvedl
Výborný. Možný termín zahájení staveb nechtěl komentovat. Podle něj je
teď potřeba stanovit rozsah veřejné dopravy, která by terminál
využívala.
Zchátralá nádražní budova podle studie není památkově
chráněná. Nová hala je navržena jako dvoupodlažní. Navazovat na ni bude
zastřešené autobusové nádraží, jež se tam má přestěhovat.
Stavba
odbavovací haly je součástí chystané investiční akce SŽDC s názvem
Modernizace ŽST Jihlava město. „Samotnou realizaci předpokládáme
nejdříve po roce 2020, a to především z důvodu řešení zaústění
vysokorychlostní tratě,“ sdělil dnes ČTK mluvčí SŽDC Marek Illiaš. V
případě nutnosti dřívějšího řešení výpravní budovy by podle něj bylo
nutné rozdělit akci na výpravní budovu a na infrastrukturu. „O plánech a
možnostech budeme se zástupci města i Kraje Vysočina samozřejmě
jednat,“ uvedl Illiaš.
Základní osnovu upravovaného území podle
studie vytváří nová silniční propojka mezi okružní křižovatkou v
Havlíčkově ulici a Jiráskovou ulicí, úpravy se týkají i dalších
komunikací. Před novou nádražní budovou by měla vzniknout okružní
křižovatka. Ve východní části je navržen parkovací dům pro 120 aut,
případně parkoviště.
Území by mělo nabízet místa k posezení,
možnosti občerstvení i relaxace, počítá se i s velkou fontánou před
nádražní budovou. Výhledově by mohl vzniknout také podchod, jímž by se
lidé dostali z nádraží směrem k Českému mlýnu a do zóny s obchody.
Studie
počítá s realizací projektu po etapách. Město zatím odhadlo náklady
první etapy bez investic SŽDC kolem 200 milionů Kč, polovinu částky by
chtělo získat z evropských fondů.
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…