Rada hl. m. Prahy posvětila v úterý 14. dubna 2020 zkvalitnění klíčového dopravního uzlu. Na proměnu terminálu na Černém Mostě se
zaměří Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR), který vybere
zpracovatele studie revitalizace. Ta vyřeší především rekonstrukci frekventované
lávky nad nástupištěm, komplikovaný přístup k nástupišti metra směrem do centra
a neefektivní, a často vícenásobné, objíždění terminálu autobusovými linkami.
„Rozhodli
jsme se věnovat tomuto vytíženému místu větší pozornost a pokusíme se napravit
některé nedostatky, které po letech fungování má. Cílem je zpříjemnit lidem
cestu domů nebo na nákup či pouze jen přestup mezi metrem a autobusy,“ říká Petr
Hlaváček, náměstek primátora pro oblast územního rozvoje.
Terminál,
který slouží lidem od roku 1998, je dnes důležitým přestupním bodem mezi metrem
B, autobusovými linkami městské, příměstské i dálkové dopravy a plánovaným P+R
parkovištěm pro 880 vozidel, které by mělo vzniknout do konce roku 2021.
Terminál přes den využije okolo 50 000 cestujících.
„Černý most je symbolická
východní brána do Prahy. Jedná se o jeden z nejvíce frekventovaných
dopravních uzlů, zároveň je také místem, které teď nevzbuzuje pozitivní pocity.
Cestující se tam necítí dobře a to změní nová studie revitalizace. Ukáže, jaké
povrchy vyměnit, jak udělat místo snadno udržovatelné a ubouráme zbytečné
lávky. Výsledek studie také zajistí, jak terminál otevřít pro pěší a zlepšit a
zjednodušit přestupy na jednotlivé druhy dopravy. “ říká
Adam Scheinherr, náměstek primátora pro
dopravu.
Architektonické
řešení je už dnes morálně zastaralé a technický stav některých částí nosných
konstrukcí je velmi špatný. „Díky studii
od kolegů z Technické správy komunikací hlavního města Prahy víme, že
lávka nad nástupištěm je ve velmi špatném stavu a máme už pouze deset let na
její rekonstrukci. Může jít o novou odlehčenou formu, která však bude
respektovat stávající charakter celého terminálu. To je přístup, který se
snažíme prosazovat všude tam, kde to dává smysl, abychom si v Praze zachovali
stavby ze všech různých dob,“ doplňuje Hlaváček.
„Vítáme další
smysluplnou práci v této lokalitě. Kromě
terminálu pracujeme ještě na nové železniční stanici Rajská zahrada
s přímým přestupem na metro, známý je i náš plán revitalizace sídliště
Vybíralova, pro nějž byla zpracována studie proveditelnosti a nyní je
vybírán zpracovatel pro další fáze projektové dokumentace“ doplňuje Ondřej Boháč, ředitel IPR
s tím, že jedním z témat, kterými se
studie revitalizace terminálu bude zabývat, je i hospodaření s dešťovou
vodou.
Koncepční studie bude vznikat na půdě IPR a měla by být dokončena v první třetině roku 2021.
tisková zpráva IPR
OK.
Ing. Arch. Jiřičná mně v Praze po přednášce o 3 věžích na Žižkově překvapila svou studijní historií, a že proto…
Přesně tak jsem postupoval. Už to mám i objednané. Teď už jen počkat a můžeme pokračovat dál.
Pokud zvolíš správný materiál a využiješ službu na založení první řady, tak se fakt není čeho bát. A kdybys přece…
Jenom první šár? Postačí to? A co když pak vzniknou nějaké komplikace nebo něco?