Mercury centrum a autobusové nádraží v Českých Budějovicích

Fotogalerie ke článku (27)

Mercury, foto: archív Atelieru 8000

MERCURY, foto: archív Atelieru 8000

MERCURY, foto: archív Atelieru 8000

MERCURY, foto: archív Atelieru 8000

MERCURY, foto: archív Atelieru 8000

MERCURY, foto: Vladimír Czumalo

MERCURY, foto: archív Atelieru 8000

MERCURY, foto: archív Atelieru 8000

MERCURY, foto: archív Atelieru 8000

MERCURY, foto: archív Atelieru 8000

MERCURY, foto: archív Atelieru 8000

MERCURY, foto: archív Atelieru 8000

MERCURY, foto: archív Atelieru 8000

MERCURY, foto: archív Atelieru 8000

Mercury centrum, pohled z Nádražní ulice, foto: Milena Sršňová

MERCURY - garáže v suterénu, foto: Lidmila Cihlářová

MERCURY - garáže v suterénu, foto: Lidmila Cihlářová

MERCURY - garáže v suterénu, foto: Lidmila Cihlářová

MERCURY - garáže v suterénu, foto: Lidmila Cihlářová

MERCURY - garáže v suterénu, foto: Lidmila Cihlářová

MERCURY - garáže v suterénu, foto: Lidmila Cihlářová

MERCURY - garáže v suterénu, foto: Lidmila Cihlářová

MERCURY - garáže v suterénu, foto: Lidmila Cihlářová

MERCURY - garáže v suterénu, foto: Lidmila Cihlářová

MERCURY - garáže v suterénu, foto: Milena Sršňová

MERCURY - garáže v suterénu, foto: Milena Sršňová

MERCURY
Celá fotogalerie (27)

Vydavatel: Prostor — architektura, interiér, design, o. p. s.
Výběr staveb a úvodní text: Petr Pelčák
Produkce: Dagmar Vernerová
Překlad: Veronika Hanušová, jazykové konzultace: Luis Marques, Sarah Louise Robertson-Glasgow
Grafické řešení: Pavel Lev, Studio Najbrt
Rozsah: 228 stran, v hlavní kapitole 33 staveb (více než 300 fotografií a plánů) + 60 stran (zvláštní příloha)

Rozhovor se zástupcem investora  - ředitelem centra Mercury - Františkem Mlčákem:

Jak se projekt vyvíjel od začátku?
Původní myšlenka autobusového dopravce, tj. společnosti ČSAD Jihotrans, a. s., byla vybudovat v daném prostoru autobusové nádraží, úrovňové parkoviště a na tzv. zbytkové části pozemku hypermarket.
 
Když investor kupoval pozemek — bylo tam už "břemeno" autobusového nádraží?

Od samého začátku byla dohoda se společností ČSAD Jihotrans, a. s., o věcném břemeni.
 
Kdy vznikl/ jak se objevil nápad spojení obchodního centra s nádražím?
Developer, tj. společnost Indes Invest, s. r. o., přišel se zcela novým konceptem — zastavit celý prostor, umístit zde autobusové nádraží i parking. Tak nakonec vznikl konečný projekt, který se podařilo realizovat.
 
Výsledek je pozoruhodný (DOC je v ČR zatím jediné autobusové nádraží na střeše). Doporučil byste toto řešení i jiným investorům a proč?
Ano, jedinečností projektu je dopravní a obchodní synergie.
V rámci tohoto projektu byl zainvenstován podchod pod nádražní komunikací. Tak došlo k propojení pěšího provozu, provozu osobních automobilů, integrované autobusové dopravy a vlakového nádraží.

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*