Hala, ve které nahrávací studia sídlí, sdružuje několik uměleckých subjektů – módního návrháře, malíře, designéry a výrobce oděvů s potiskem – a vytváří tak inspirativní tvůrčí prostředí. Toto jedinečné setkání industriálních prvků a současného umění bylo impulzem pro netradiční designové řešení nahrávacích studií.
Nahrávací prostory se obvykle řídí především akustickými požadavky a rezignují
na požadované pohodlí, které umělci potřebují pro mnohahodinovou práci.
Využívají například jen zřídka přirozené osvětlení, přírodní materiály nebo
skleněné příčky. Kabelovna Studios představují v tomto ohledu nový koncept prostředí pro
nahrávání a postprodukci hudby: přirozené denní světlo zde dostatečně prostupuje
velkými střešními světlíky původní industriální haly a skleněné příčky
propojují studia se zbytkem prostoru. Pečlivě zrestaurované cihlové zdi a
pět metrů vysoké šikmé stropy bývalé továrny pak dokonce přirozeně pomáhají s
akustickými vlastnostmi prostoru. Surové stěny doplňují akustické panely
ztvárněné umělcem MAXIM.
Architekti byli okouzleni silným charakterem místa a jeho geniem loci, a proto se rozhodli jej co nejvíce zdůraznit. Nová béžová anhydritová podlaha, která prostor sjednocuje, umožňuje stěnám a dalším stávajícím texturám a prvkům vyniknout. Černá barva byla použita pro nové prvky, jako jsou dveře nebo technické vybavení, ale také jako pozadí pro starší kusy nábytku a na míru navržená svítidla.
Prostorové uspořádání je jednoduché a intuitivní: velká společná místnost, tedy obývací pokoj studia, je umístěna v největší části haly a vítá hosty recepčním stolem, posezením a kuchyňskou linkou, zatímco nahrávací studia jsou přístupná za částečně prosklenými dveřmi. Vstupnímu prostoru dominuje lustr, který se vznáší nad masivním dřevěným stolem a umocňuje výšku prostoru. Popínavé rostliny, důmyslně skryté v květináčích, obrůstají černé stěny a oddělující recepci od ostatních obyvatel haly. Každé nahrávací studio je vybaveno vlastní bílou nahrávací místností, která je odhlučněná.
Útulnou atmosféru dotváří renovovaný nábytek: sezení je kombinací koňakových sedaček a křesel Bratislava ze 70. let v černé kůži. Původní divadelní sezení, které se nachází v „obývacím pokoji“ studia, uvítá i větší počet hostů na večírcích.
Neonová světla odkazují na funkci studia. Stropům nahrávacího studia dominují velké světelné zvukové vlny, jejichž tvar se při pohybu prostorem neustále mění. Tyto jemné struktury doprovází neonové číslo, které je studiu přiděleno a zve umělce do nahrávací místnosti.
Materiály
Cihly plné pálené – nosné konstrukce a dělící příčky
Ocel – sloupy, trámy, nábytek
Ocel a sklo – akustické dveře
Anhydritová podlaha – studia
Beton – podlaha ve společných prostorech
Dub – stoly dle autorského návrhu – společné prostory pro klienty a produkci
Cypriš – stolek dle autorského návrhu
Forbo s MDF – nábytek dle autorského návrhu – studia a nahrávací místnosti
Led neon – světla dle autorského návrhu – studia
Akustická pěna – nahrávací místnosti
Koberec – nahrávací místnosti
Kůže – čalouněný nábytek – společné prostory pro klienty a produkci
Recyklovaná kůže – čalouněný nábytek – studia
Autorská zpráva, redakčně upraveno
Architekti byli okouzleni silným charakterem místa a jeho geniem loci, a proto se rozhodli jej co nejvíce zdůraznit. Nová béžová anhydritová podlaha, která prostor sjednocuje, umožňuje stěnám a dalším stávajícím texturám a prvkům vyniknout. Černá barva byla použita pro nové prvky, jako jsou dveře nebo technické vybavení, ale také jako pozadí pro starší kusy nábytku a na míru navržená svítidla.
Prostorové uspořádání je jednoduché a intuitivní: velká společná místnost, tedy obývací pokoj studia, je umístěna v největší části haly a vítá hosty recepčním stolem, posezením a kuchyňskou linkou, zatímco nahrávací studia jsou přístupná za částečně prosklenými dveřmi. Vstupnímu prostoru dominuje lustr, který se vznáší nad masivním dřevěným stolem a umocňuje výšku prostoru. Popínavé rostliny, důmyslně skryté v květináčích, obrůstají černé stěny a oddělující recepci od ostatních obyvatel haly. Každé nahrávací studio je vybaveno vlastní bílou nahrávací místností, která je odhlučněná.
Útulnou atmosféru dotváří renovovaný nábytek: sezení je kombinací koňakových sedaček a křesel Bratislava ze 70. let v černé kůži. Původní divadelní sezení, které se nachází v „obývacím pokoji“ studia, uvítá i větší počet hostů na večírcích.
Neonová světla odkazují na funkci studia. Stropům nahrávacího studia dominují velké světelné zvukové vlny, jejichž tvar se při pohybu prostorem neustále mění. Tyto jemné struktury doprovází neonové číslo, které je studiu přiděleno a zve umělce do nahrávací místnosti.
Materiály
Cihly plné pálené – nosné konstrukce a dělící příčky
Ocel – sloupy, trámy, nábytek
Ocel a sklo – akustické dveře
Anhydritová podlaha – studia
Beton – podlaha ve společných prostorech
Dub – stoly dle autorského návrhu – společné prostory pro klienty a produkci
Cypriš – stolek dle autorského návrhu
Forbo s MDF – nábytek dle autorského návrhu – studia a nahrávací místnosti
Led neon – světla dle autorského návrhu – studia
Akustická pěna – nahrávací místnosti
Koberec – nahrávací místnosti
Kůže – čalouněný nábytek – společné prostory pro klienty a produkci
Recyklovaná kůže – čalouněný nábytek – studia
Autorská zpráva, redakčně upraveno
Foto: Alex Shoots Buildings
Studio: B² Architecture
Autor: Barbara Bencova
Umístění projektu: Dělnická 27, Praha 7
Rok projektu: 2021–2022
Rok dokončení: 2022
Užitná plocha: 250 m²
Studio: B² Architecture
Autor: Barbara Bencova
Umístění projektu: Dělnická 27, Praha 7
Rok projektu: 2021–2022
Rok dokončení: 2022
Užitná plocha: 250 m²
Klient: Karel Havlíček / Kabelovna Studios
Stínící prvek je trochu vidět na fotkách, jiné jsem nedostala. Zhotovitel píše: " Fasádní prvek je jedním z atributů stavby. Bionická…
Všechny fotografie jsou ze 4. dubna 2025. Popisky zkusím doplnit, šlo se staveništěm od Masarykova nádraží mezi budovou Masaryčky a…
Jak se říká, slibem nezarmoutíš.
Tohle je vymazlený dům v šíleném terénu. A to, že má kolem sebe bujnou až divokou zahradu, mu hodně sluší.
Škoda, že u fotografií nejsou popisky na co a odkud se dívám a kdy to bylo foceno,