Jako další dominantní prvek celých prostor je zde pak červený hliníkový strop, nad kterým jsou taženy rozvody a umístěna prachotěsná LED svítidla, evokující logistické pozadí firmy. Pro potenciální budoucí úpravy ovšem zůstane strop přístupný a díky kazetám výrazně flexibilní. Barva stropu přímo odkazuje na korporátní identitu Zásilkovny, čímž se nám přirozenou cestou podařilo docílit signifikantního brandingu v celých interiérech firmy. Klíčové ovšem jsou také ostatní materiály, které v projektu používáme. Jejich kvality opět akcentují zelenou politiku. Jedná se totiž o recykláty, a to ve většině dostupných produktů. Od pracovních desek (deskový materiál z recyklovaného a vysokotlakem lisovaného papíru), přes lisované desky z dřevěných vláken, známé pod názvem Valchromat, až po řešení sedacího nábytku, který je navržen z recyklovaných plastů. V případě čalouněného provedení se jedná o ekologické látky, tedy materiály z recyklovaného PET. Na každém kroku se tak zaměstnanci či návštěvníci mohou setkávat s ekologickými produkty použitými systematicky ve všech prostorách interiérů. Ty tak nejen obohacují prostor svou specifickou estetikou a vybranou strukturou, ale zároveň mohou edukovat ty, kteří projeví o dané řešení zájem. Jde o vynikající marketingový nástroj.
Barevná koncepce prostor je navržena tak, aby maximálně nechala vyniknout dominantním prvkům, jako je červený kazetový strop, příčky z upcyklovaných obalů, nebo povrchy a produkty z recyklátů, které mají autentickou strukturu a barevnost.
Snažili jsme se navrhnout interiéry, které budou nejen identické a snadno zapamatovatelné, ale primárně prostory s pozitivní energií, založenou na zelené politice a akcentaci environmentálního přístupu, stejně tak jako na dynamice a inovativních přístupech s vizionářským přesahem.
Autorská zpráva, redakčně upraveno
Foto: Kristina Hrabětová
Ateliér: Vrtiška & Žák
Plocha: 2590 m2
Náklady: 68 mil. Kč
Kanceláře Zásilkovny získaly v soutěži Kancelář roku 2022 ocenění Kanceláře 21. století
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…