Fotogalerie ke článku (1)
Plánované břeclavské nádraží (Autor: Sudop)
Od minulého týdne ji nahradil provizorní přechod přes koleje, do konce roku by měl vzniknout podzemní průchod pod celou stanicí.
Břeclavští železničáři dnes dokončili jednu z technicky nejnáročnějších etap rekonstrukce hlavního nádraží. Pomocí jeřábu odstranili zhruba třicet metrů dlouhou železnou lávku, která sloužila 150 let jako přechod nad hlavními nástupišti. Využívali ji hlavně pracovníci lokomotivního depa a lidé bydlící na druhé straně nádraží. Od minulého týdne ji nahradil provizorní přechod přes koleje, do konce roku by měl vzniknout podzemní průchod pod celou stanicí, řekl dnes ČTK dopravní náměstek stanice Břeclav Zdeněk Krystián.
Odstraňování lávky probíhalo za plného provozu stanice nad dvěma dočasně zrušenými nástupišti. "Všechno šlo podle plánu, nevznikly žádné škody. Asi třicetitunovou lávku jsme sundali pár minut před polednem," dodal Krystián.
Rekonstrukce železničního uzlu v Břeclavi začala vloni na podzim. Skončí v roce 2010 a bude stát 2,7 miliardy korun. Největších změn dozná samotné nádraží v Břeclavi. Podchody pro pěší z počátku minulého století se zmodernizují a vybaví výtahy, počet nástupních hran se zhruba do poloviny letošního roku zvýší z dosavadních osmi na 12. Cestující, kteří v Břeclavi přestupují na jiný spoj, nebudou muset tak často přecházet na jiné nástupiště. Čtyři nové nástupní hrany budou určeny především pro obsluhu spojů v rámci Integrovaného dopravního systému s rychlým přestupem na nedaleké autobusové nádraží.
Výměna 21,7 kilometru opotřebovaných kolejí, zastaralých výhybek a asi 40 kilometrů trakčního vedení zase umožní rychlejší průjezd vlaků. Zatímco dosud musejí vlaky přes přednádraží projíždět osmdesátikilometrovou rychlostí, po rekonstrukci uzlu to bude 130 kilometrů v hodině. Modernizovány budou také zabezpečovací a vyhřívací systémy u výhybek, v obydlených částech města oddělí koleje od zástavby nové protihlukové stěny.
Souběžně s rekonstrukcí kolejiště se změn dočká také výpravní budova nádraží, která patří Českým drahám. V modernizované hlavní hale tak například přibude informační panel Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje.
V letech 2011 až 2012 čeká břeclavské nádraží druhá fáze rekonstrukce. Opravovat by se měla především část středního zhlaví, tedy místa, kdy se koleje rozbíhají do přednádraží. Tato stavba by mohla stát dalších 1,9 miliardy korun.
Zdroj: Zpráva ČTK 8.3.2008
Doplněno Stavbaweb:
Autorem rekonstrukce železničního uzlu Břeclav je SUDOP
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…