Cestující na nejvytíženějším kladenském nádraží získají nové zázemí. Správa železnic zahájila stavbu nádražní budovy, která doplní už dokončená nástupiště i podchod. Vznikne podle návrhu studia Jakub Cigler Architekti. Stavební práce potrvají do podzimu příštího roku.

Výstavba zcela nové budovy na kladenském nádraží je jednou z posledních etap celkové modernizace trati do Kladna-Ostrovce, která začala v závěru roku 2022. Stavbaři celý úsek zdvoukolejnili a vybudovali moderní nástupiště jak ve stanicích Kladno a Kladno-Ostrovec, tak i na zastávce Kladno město. Ta se nově stala přestupním terminálem mezi vlaky a MHD. Hotový je už silniční podjezd v ulici Petra Bezruče, další se buduje ve Wolkerově ulici. Vzniká také podchod u Sletiště.

„Na kladenském nádraží můžeme zaznamenat řadu změn, kterými v posledních několika letech prošlo. Cestující už můžou využívat moderní nástupiště, na která se dostanou pohodlně výtahy z nově vybudovaného podchodu. Ten spojil nádraží přímo s kročehlavským sídlištěm. Už příští rok je doplní elegantní prosklená budova,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Projektanty nové budovy jsou studio Jakub Cigler Architekti a Metroprojekt. Cestujícím nabídne moderní a přehledný prostor, ve kterém nebudou chybět obchody, automaty na jídlo a nápoje, toalety ani dnes tak oblíbené výdejní boxy. Samozřejmostí bude bezbariérový přístup až k vlakům. Předpokládané náklady na celou tuto stavbu dosahují 4 686 819 513 korun. Samotná budova vyjde na 150 milionů korun.

Probíhající stavba je součástí projektu železničního spojení Praha – Letiště – Kladno, který tvoří 11 samostatných etap. Hotová je rekonstrukce Negrelliho viaduktu, naplno běží rozsáhlá přestavba Masarykova nádraží. Od začátku srpna už jezdí vlaky po zmodernizovaném úseku mezi pražskými Bubny, kde vzniklo nejmodernější nádraží v Česku, a novou zastávkou u Výstaviště. Ještě letos by Správa železnic měla zahájit celkovou modernizaci trati z pražské Ruzyně až do Kladna. V příštím roce pak začne hledat stavbaře pro úsek od Výstaviště do nové podzemní stanice v Dejvicích, pokračují také geologické průzkumy v trase budoucích tunelů mezi Dejvicemi a Veleslavínem. Z Prahy bychom až na Letiště Václava Havla měli vlakem dorazit okolo roku 2030. Podrobnější informace o jednotlivých etapách projektu železnice Praha – Letiště – Kladno najdete na webu zeleznicenaletiste.cz.
Tisková zpráva, kráceno
Bazén, knihovna, kuchyně, ateliéry, venkovní hřiště?
Jediný s inovativní fasádou.
Souhlasím, že vliv Filharmonie na okolí bude menší než vliv okolí na Filharmonii. Ale pokud jde o problém dopravy a…
Tak možná proto, že potřebují změřit, za jak dlouho se napršená voda vsákne na přesně dané ploše? Přece jen jde…
Souhlasím s umístěním na nevhodném místě. Také se mi nelíbí rozsáhlost a velké pochozí rampy. Dopravní obsluha.Metro.Garaže.Tramvaje.Nádraží.