Na stavbu nového terminálu získá Karlovarský kraj jako vlastník letiště z Evropského fondu pro regionální rozvoj kolem 80,1 milionu korun.
Přestavba mezinárodního letiště v Karlových Varech – Olšových Vratech je první úspěšný projekt na severozápadě Čech, jemuž byla přiznána v plánovacím období 2007 až 2013 dotace z Evropské unie. Na stavbu nového terminálu získá Karlovarský kraj jako vlastník letiště z Evropského fondu pro regionální rozvoj kolem 80,1 milionu korun. Smlouvu o financování projektu 14.8.2008 podepsali hejtman Karlovarského kraje Josef Pavel a hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc.
Stavba nového odbavovacího terminálu přijde celkem na 98,1 milionu korun. Kromě evropských peněz obdrží Karlovarský kraj ještě 7,7 milionu korun ze státního rozpočtu a sám se na akci bude podílet částkou 10,9 milionu korun. Nový terminál, jehož stavba už začala, má být dokončen letos v prosinci, uvedl Pavel. „Veškeré náklady nejdříve uhradí Karlovarský kraj a jakmile bude terminál zkolaudován a uveden do provozu, dostaneme peníze z EU. Na akci jsme se chystali v předstihu, takže finance máme,“ řekl.
Po dokončení nového terminálu dokáže karlovarské letiště odbavit až půl milionu cestujících za rok. To je osmkrát více, než byl počet odbavených lidí v loňském roce. Hala má futuristickou konstrukci připomínající trup letadla bez křídel. Kromě prostor určených pro odbavování cestujících v ní vznikne také místo pro komerční účely. Letos v květnu skončila na letišti modernizace staré haly, jež vyžadovala úpravy po vstupu České republiky do schengenského prostoru. Úpravy stály asi 56 milionů korun.
Karlovarský kraj už předtím investoval s využitím dotací EU do rozvoje letiště přes 146 milionů korun – na zvýšení únosnosti ranveje a zabezpečovací zařízení. Přestavbu staré haly pak financoval téměř z poloviny z takzvaných norských fondů. „Letiště je strategické pro rozvoj regionu a pokud sem chceme přilákat letecké společnosti, musíme nabídnout kvalitní zázemí. Bez finanční podpory z Evropské unie by byla jeho modernizace mnohem složitější. Kraj by se ale do ní stejně pustil,“ uvedl Pavel.
Mezinárodní letiště Karlovarského kraje v Olšových Vratech hospodařilo loni se ziskem po zdanění kolem 2,5 milionu korun. Jeho ekonomická bilance se tak po ztrátě z roku 2006, která byla 1,8 milionu korun, zlepšila. Z vytvořeného zisku použije letiště kolem 1,9 milionu korun na pokrytí ztráty z roku 2006, což kraj plánoval. Ztráta vznikla kvůli neplánované odstávce při modernizaci ranveje. Loni terminálem prošlo 64.641 cestujících. V porovnání s rokem 2006 počet odbavených vzrostl asi o 82,65 procenta.
O dotace z EU určené v plánovacím období 2007 až 2013 pro takzvaný region soudržnosti severozápad zatím usilovalo v Karlovarském a Ústeckém kraji 263 projektů. Z toho do dalšího kola postoupilo 175 projektů. Pro žadatele z Ústeckého a Karlovarského kraje je do roku 2013 připraveno v Regionálním operačním programu téměř 746 milionů eur (přibližně 18 miliard korun).
Zdroj: Zpráva ČTK 14.8.2008
Doplněno Stavbaweb:
Autorem architektonického návrhu nového terminálu je Petr Parolek (FA PAROLLI, s. r. o.)
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…
To tlumení zvuku je tam docela slušné, co tak koukám.
I to byl důvod, proč jsme si na stavbu domu vybrali právě cihly Heluz. Jasně, šlo hlavně o ty technické…
Petr Vybrali jsme ho hlavně kvůli lepší tepelné izolaci – v zimě je u oken znatelně tepleji a v létě…
Je fajn vidět, že společnost HELUZ IZOS nabízí nejen širokou škálu izolačního zasklení, ale také nástroje, které usnadňují výběr —…