Návrhy změn magistrát zveřejnil na svých webových stránkách, zájemci si je mohou prohlédnout do 6. září.
Návrhy budou od 5. srpna vystaveny také v informačním středisku magistrátu a na odboru územního plánu. Lidé mohou ke změnám podávat připomínky.
Praha 21. července (ČTK) – Hlavní město připravuje další vlnu takzvaných celoměstsky významných změn územního plánu. Týkají se například zahloubení magistrály u Národního muzea, využití ostrova Štvanice, dopravního řešení v ulici V Holešovičkách a zřejmě také kritizovaného projektu na vybudování lanovky v Praze 5. Návrhy změn dnes magistrát zveřejnil na svých webových stránkách, zájemci si je mohou prohlédnout do 6. září.
Návrhy budou od 5. srpna vystaveny také v informačním středisku magistrátu a na odboru územního plánu. Lidé mohou ke změnám podávat připomínky.
Praha tyto změny projednává odděleně od přípravy nového územního plánu. Nový územní plán zřejmě nebude schválen dříve než v roce 2012, tyto změny začnou pravděpodobně platit dříve. To dlouhodobě kritizuje sdružení Arnika, podle něj je takový postup nekoncepční.
V balíku je celkem devět změn územního plánu. Některé z nich mohou být podle zástupce Arniky Martina Skalského potřebné, některé jsou podle něj ale rozporuplné. "Důležitá rozhodnutí se mixují s nesystémovými kroky," řekl ČTK.
Jako největší problém hodnotí Skalský změnu, která má prozkoumat možné zahloubení magistrály až k Nuselskému mostu. Podle něj by se mělo její projednávání zastavit. Záměr už dříve kritizovalo také sdružení Auto*Mat, které podporuje cyklistiku v metropoli. "Zabetonování severojižní magistrály do tunelu je extrémně drahé a naprosto zbytečné. Dálnice do centra města nepatří," uvedl už dříve zástupce iniciativy Michal Křivohlávek. Podle něj by město mělo řešit celkovou dopravní koncepci a snižovat automobilový provoz.
Rozporuplné reakce už dříve vyvolal záměr postavit lanovku na Dívčí hrady, který se objevil v konceptu územního plánu. V rámci tohoto balíku by se měla opět řešit plocha v katastrálním území Jinonic a Hlubočep, přičemž předmětem této změny má být opět vybudování lanovky.
Jako pozitivní hodnotí Skalský návrh, který by měl prověřit dopravní řešení v ulicích V Holešovičkách, Zenklova a Povltavská. Především obyvatelé ulice V Holešovičkách si dlouhodobě stěžují na intenzivní automobilový provoz, tato ulice totiž navazuje na severojižní magistrálu. Místní se obávají, že situace se může v příštích letech ještě zhoršit, nedaleko této ulice totiž vyústí tunelový komplex Blanka.
Kromě toho se změny budou zabývat také novým vymezením zátopových území, aktualizací hranic zastavitelných a nezastavitelných území, opravami retenčních nádrží a vodních děl nebo novým využitím ostrova Štvanice.
Město už projednává další dva balíky těchto významných změn, v nich se řeší například využití některých pražských nádraží.
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…
To tlumení zvuku je tam docela slušné, co tak koukám.
I to byl důvod, proč jsme si na stavbu domu vybrali právě cihly Heluz. Jasně, šlo hlavně o ty technické…
Petr Vybrali jsme ho hlavně kvůli lepší tepelné izolaci – v zimě je u oken znatelně tepleji a v létě…
Je fajn vidět, že společnost HELUZ IZOS nabízí nejen širokou škálu izolačního zasklení, ale také nástroje, které usnadňují výběr —…