Architekti s tím počítají v konceptu územního plánu, jehož tři varianty představili veřejnosti. Lidé se teď mají k návrhu vyjádřita mohou poslat své námitky či připomínky – do 10. března.
Odbor územního plánování a rozvoje Magistrátu města Brna:
Kounicova 67, 601 67 Brno
telefon: 5 4217 4104 email: oupr@brno.cz
Vystavení konceptu je v budově MMB, Kounicova 67, místn.č.426
Pondělí a středa 14 – 17 hod. je přítomen zástupce zpracovatele
Brno 27. února (ČTK) – Brno by se v příštích desetiletích mělo rozvíjet hlavně směrem na jih. Architekti s tím počítají v konceptu územního plánu, jehož tři varianty představili veřejnosti. Lidé se teď mají k návrhu vyjádřit a mohou poslat své námitky či připomínky. V Brně dnes žije asi 370.000 lidí. Územní plán počítá s prostorem pro novou výstavbu, která by mohla pojmout 84.000 až 113.000 obyvatel. Vyplývá to z dokumentů dostupných na webu k přípravě nového územního plánu.
Dokument počítá s tím, že bytových ploch by mělo jen minimálně přibývat na severu a severozápadě Brna, kde se v minulosti intenzivně stavělo. Sever města je kvůli přírodě v okolí pro bydlení zvlášť oblíbený. Podle odborníků by město nyní mělo využít své vnitřní rezervy, ať už to jsou zahrádky nebo bývalé tovární a vojenské areály. Na okrajích města by neměla vznikat rozsáhlá sídliště, ale spíš rodinná zástavba.
Nejvýraznější rozvoj navrhuje první varianta konceptu. Počítá s velkým rozšířením průmyslových areálů na polích mezi městskými částmi Tuřany a Chrlice na jihu města. Protiváhou má být pro lidi, kteří tam bydlí, zamýšlená velká rekreační oblast jižní jezera.
Domy a byty by se podle první varianty návrhu měly stavět hlavně v Líšni a dnešní zahrádkářské kolonii Juranka.
Druhá varianta navrhuje na jihu a východě města umírněnější rozvoj, ale také menší rekreační oblast kolem jižních jezer. Naopak plánuje velký rozvoj mezi Medlánkami a Ivanovicemi a také v okolí Bosonoh. Třetí varianta se liší nejvíc tím, že nepočítá s vedením rychlostní silnice R43. Měla by Brno obejít ze západní strany a za jeho hranicí se napojit na dálnici D1. R43 má být hlavním tahem z Brna na sever, kde dnes čtyřproudá silnice chybí.
Hromadnou dopravu navrhuje územní plán i v příštích desetiletích stavět hlavně na tramvajích. Trať by se měla prodlužovat na Kamechy, Lesnou, k bohunickému kampusu, do Bosonoh, Řečkovic a Přízřenic a Dolních Heršpic, které se nedávno zamýšlely od města odtrhnout.
Připomínky a námitky k variantám územního plánu mohou lidé podávat do 10. března. Úředníci je pak vyhodnotí. Výsledek poté projednají zastupitelé, kteří rozhodnou, jaká varianta se bude rozvíjet. Architekti a urbanisté poté budou pracovat už jen na ní.
Související články:
- Nový územní plán Brna 8.11.2010
- Nový územní plán Brna schválí až příští vedení města 11.3.2010
- Územní plán Brna se změní, vyjde tak vstříc investorům 10.12.2008
- Radnice Brno-střed chce v územním plánu víc ploch pro bydlení 24.2.2011
- Nový Územní plán města Brna – zahrádky, zeleň, volný čas 14.12.2010
Proč jste se rozhodli právě pro tento typ skel? Jak byste zhodnotili ty výsledky po letech používání? Dávali jste je…
My jsme dávali IZOS Triple. Spokojenost i po letech.
Kdyby se ozval někdo, kdo má taková skla na oknech, byl bych rád. Přijde mi to jako docela zajímavá myšlenka…
Stínící prvek je trochu vidět na fotkách, jiné jsem nedostala. Zhotovitel píše: " Fasádní prvek je jedním z atributů stavby. Bionická…
Všechny fotografie jsou ze 4. dubna 2025. Popisky zkusím doplnit, šlo se staveništěm od Masarykova nádraží mezi budovou Masaryčky a…