Svým vnějším vzhledem navazuje soubor fasádami na klasický městský typ obchodního domu s kolonádou, fasádami s okny, balkony a kamenným obložením. V interiéru ovšem láká novostavba případné nájemníky svým volným půdorysem. Všechny vestavěné prvky jsou vratné, příčky nejsou ze statisckého hlediska nutné. Ocelobetonový skelet má v jádrech schodiště, výška místností šest nebo čtyři metry umožňuje flexibilní rozdělení ploch.
Stavba slouží nyní jako „obal“, každý nájemník si může stanovit své individuální představy. Loftové, až 20 m hluboké jednotky mohou sloužit jako kanceláře nebo jako hotel, čtyři jednotky jako čtyři sociální zařízení, jako studia a byty.
Pro vysvětlení konceptu stavby vybrali architekti termín "solidní", který také projektu dal jeho marketingový název "Solid". Tímto jménem má být vyjýdřena trvalost, která je míněna také ve funkčním smyslu: vysoce kvalitní materiály se spojují s pečlivým provedením.
Foto: Werner Huthmacher











Hm, některé stavby jsou brutální...
Skvělé čtení! Je skvělé vidět, jak se stavebnictví posouvá a jak se klade důraz na inovace a udržitelnost. Těším se,…
Wow, to vypadá fakt skvěle! 😃 Online konference HELUZ GROUP od A do Z 2025 je super příležitost, jak se…
Těším se na novinky a praktické informace, které HELUZ GROUP představí
Výborný program, už se nemůžu dočkat konference.