Nová strategie společnosti Vodafone je být dostupný v rámci celé ČR a proto rozšiřuje svá prodejní místa. Protože vstupuje do regionů a měst s menším prodejním potenciálem vznikla nová partnerská prodejní síť Vodafone. IO Studio navrhlo tři druhy prodejních míst, koncept Vodafone Low cost prodejny, koncept malé prodejní jednotky Vodafone Corner a koncept prodejního stánku Vodafone Kiosk, které všechny využívají nového způsobu prodeje. IO Studio navrhlo v roce 2010-11 pro společnost Vodafone 60 obchodů po celé ČR.
Prvním z nich je koncept partnerské Vodafone Lowcost prodejny s adekvátní návratností, který je univerzální, flexibilně funkční a jednoduše aplikovatelný na všechna prodejní místa. Užitím běžných materiálů standardizovaných rozměrů a nenáročnost výrobních postupů docílená jednoduchými tvary a detaily nábytku umožnilo výrazné snížení pořizovacích nákladů ve srovnání se stávající Vodafone prodejnou. Díky tomu se nám podařilo zkrátit čas na výstavbu prodejny a schopnost rychle reagovat na změny. Navržený modulární systém se dá jednoduše skládat a přizpůsobovat specifikům prodejního místa nebo požadovaným změnám a umožňuje rychlejší reakční dobu na požadavky klienta, či požadavky trhu.
Vodafone Kiosk je určen k přímému zákaznickému prodeji v otevřeném prostoru obchodních pasáží. Je samostatně stojící jednotkou v rámci obchodního centra a v rušném maloobchodním prostředí musí vynikat se zřetelným brandingem. Kiosk je navržen tak, aby byl jasně rozpoznatelný a zákazník ho jednoduše našel. Vybavením a funkčním řešením plně nahrazuje tzv. „kamennou“ prodejnu přičemž plošně zabírá přibližně 1/10 průměrně velké prodejny. Proto se často využívá v případech, kde je cílem snížit náklady spojené s pronájmem prodejních ploch. Jindy je využíván jako podpůrná prodejní jednotka v místě, kde již Vodafone obchod existuje. Kiosek je mobilní a v případě potřeby se dá jednoduchou manipulaci přemístit. Užitím běžných materiálů standardizovaných rozměrů a jednoduchých výrobních postupů jsou pořizovací náklady Kiosku značně ekonomické.
PProdejní jednotka Vodafone Corner využívá nový způsob prodeje. Corner je určen k přímému zákaznickému prodeji a jde o nejmenší prodejní jednotku. Aplikuje se jako samostatně stojící „nábytková stěna“ v prostoru prodejen většinou s odlišným zaměřením (v prodejnách trafiky, optiky či elektra). Corner musí v rušném maloobchodním prostředí vynikat a Vodafone musí být jasně rozpoznatelný. Zákazník ho musí v prostoru snadno identifikovat. Jeho reklamní sdělení je jednoduché a jasné. Vybavením a funkčností Corner částečně nahrazuje Vodafone prodejnu. Partner má tak možnost rozšířit stávající prodejní sortiment o mobilní služby operátora. Užitím běžných materiálů standardizovaných rozměrů jsou pořizovací náklady Corneru značně ekonomické.
Prodejny Vodafone
Autor: IO Studio
Klient: Vodafone
Lokalita: ČR
Rok dokončení: 2010
Mě ten vstup do areálu vždy odrazoval. Tváří se jako prostor u fabriky a ne veřejný park. Nijak neláká ke…
Možná by pro začátek stačilo zprovoznit průchod okolo kostela sv. Kosmy a Damiána.
Chybí přímé propojení s nábřežím Vltavy; ideálně široké schody v ose kostela k náměstí Pod Emauzy k Zídkovým sadům. Něco…
Bílý ciferník s bílými ručičkami na bílém podkladu - to je tedy inteligentní nápad! Nýtovaná konstrukce mostu skončí v muzeu.…
Dobrovolně Hodinu denně Zahradničím pro obec Voluntarily An hour a day I garden for the community 自願 每天一小時 我為社區花園 私はコミュニティの…