„Dílna nebo showroom? Art nebo kýč? Disco nebo punk? Amélie z Montmartru nebo Matrix? Všechno z toho! Holčičárna!“
Autorem projektu je studio Archanti.
místo: Gorkého 4, Brno
autoři: Martin Daněk, Martin Doležel / Archanti
fotografie: Barbora Ponešová
návrh: květen 2012
realizace: červenec 2012
Rosebud je známé brněnské květinářství, provozované Markétou Střechovou. Od svého založení v roce 2010 se profiluje jako místo, kde se s květinami pracuje jinak, než je běžně zvykem a kde vznikají svěží kreace přesahující hranice floristiky do umění a designu, často se značnou nadsázkou. Dva roky po otevření původního krámku se Markéta rozhodla využít příležitost vzniklou uzavřením sousední prodejny potravin a přesunout Rosebud přes zeď, do většího. Její nabídku na návrh nového interiéru jsme přijali s nadšením.
Základem se stala úprava podlahy a stropu. Na původní „tlačenkovou“ dlažbu byla aplikována epoxidová stěrka. Byly provedeny nové omítky a jedna ze zdí, vyzděná z nekvalitních dutinkových tvárnic byla opatřena OSB předstěnou s rastrem konzol pro možnost proměnlivé prezentace zboží. Dále se v interiéru objevila rozměrná černá tabule – fyzický odkaz k webu Rosebud, založeném na estetice psacího písma, a mobilní prodejní pult. Pro ostatní nábytek byl pouze vymezen prostor a bylo počítáno s tím, že se zde objeví starožitné kusy z původního obchodu.
Kromě obligátního vyřešení provozu, materiálů a barev obsahovalo zadání požadavek na prvek, který by výrazně poutal pozornost a zároveň charakterizoval způsob Markétiny práce, něco, co by se zákazníkovi vrylo do paměti a z nákupu květin udělalo ještě nezapomenutelnější zážitek. Tímto prvkem se stala umělá krajina či nebe, plocha ze stovky tisíc stébel, vlnící se trávník nad hlavami návštěvníků. Říkáme mu neparametrický gravitační podhled a jde o ručně tvarovaný element z plastových brček, zavěšených v pletivu neseném ocelovými lanky. Celá tato plocha je navíc seshora podsvícená a zejména k večeru vytváří značně psychedelický efekt.
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…
To tlumení zvuku je tam docela slušné, co tak koukám.
I to byl důvod, proč jsme si na stavbu domu vybrali právě cihly Heluz. Jasně, šlo hlavně o ty technické…
Petr Vybrali jsme ho hlavně kvůli lepší tepelné izolaci – v zimě je u oken znatelně tepleji a v létě…
Je fajn vidět, že společnost HELUZ IZOS nabízí nejen širokou škálu izolačního zasklení, ale také nástroje, které usnadňují výběr —…