Administrativní budova AVIATICA
(25. 1. 2016) S výtahy Schindler v industriálním stylu.
Administrativní budova AVIATICA
Aviatica
Investor: Penta Investments, s. r. o.
Generální projektant: Jakub Cigler Architekti, a. s.
Návrh: 2/2013
Realizace: 3/2014–6/2015
Začátkem září 2015 proběhlo slavnostní otevření administrativní budovy Aviatica, která je vlajkovou lodí rozsáhlého developmentu na území bývalé továrny Walter v Praze-Jinonicích.
V roce 2012 areál odkoupila česko-slovenská investiční skupina Penta Investments. Na pozemcích o rozloze 16,5 hektaru vzniká nová městská struktura, která naváže na okolní převážně rezidenční zástavbu a bude ji dále rozvíjet. Přibližně třetina území v jižní části areálu byla vymezena pro administrativní budovy,které vytvářejí optickou a hlukovou bariéru mezi bezprostředně sousedící Radlickou ulicí a novou obytnou zástavbou v klidnější severní části. Jedna desetina území byla vyhrazena pro veřejný městský park.
Administrativní budova Aviatica představuje první a zároveň nejvýraznější stavbu nové Waltrovky, navrženou pražským ateliérem Jakub Cigler Architekti. Společně s navazující Dynamicou vytvoří jeden celek, připomínající svým tvarem list vrtule leteckého motoru jako ozvěnu dřívějšího využití území. Svým neobvyklým půdorysem budova vymezuje vnitřní náměstí stlačeného eliptického tvaru, zpřístupněné ze západu od metra průchodem, vizuálně exponovanou vstupní branou, velkoryse navrženou přes dvě podlaží. Na opačné straně se náměstí otevírá směrem k plánované budově Dynamica. Funkční využití budovy je převážně administrativní s doplňkovými obchody a službami v přízemí budovy.
Konstrukce objektu je navržena jako kombinace železobetonové monolitické konstrukce s ocelovou konstrukcí střešních nástaveb.
Prostorovou tuhost objektu zajišťuje čtveřice železobetonových komunikačních jader.
Společnost Schindler do souboru administrativní budovy dodala 11 výtahů S5500, 4 výtahy S3300 a nákladní výtah o nosnosti 1,6 tuny. K výtahům S5500 byla také dodánamoderní technologie PORT pro řízení přepravycestujících. Na tomto projektu architektiupřednostnili konzervativní styl kabiny s výraznýmiindustriálními prvky.Projekt Aviatica je držitelem předcertifikaceLEED (Leadership in Energy and EnvironmentalDesign) na úrovni Gold. Jedná se o mezinárodně uznávaný systém komplexního hodnocení ekologicky šetrných budov z hlediska jejich návrhu, konstrukce, provozu a správy. Hlavní důraz byl od začátku projekčních prací kladen na nízkou spotřebu energií pro provoz budovy s možností zavedení plného energetického managementu pro nájemce a správu budovy při zachování komfortu vnitřního prostředí pro uživatele.
Model Schindler 3300
Méně prostoru pro techniku poskytuje více místa pro cestující. Výtah je speciálně navržen tak, aby byl minimalizován prostor potřebný pro technologii Rozvaděč je integrován do rámu šachetních dveří a pohon je instalován přímo ve výtahové šachtě.Kabinu výtahu Schindler 3300 je možné připravit pro jakýkoliv individuální design a obklad dle přání zákazníka! Technologii je možné rozšířit o rekuperační pohon a solární zdroj energie.
Model Schindler 5500
Výtah značky Schindler určený pro komerční a luxusní obytné budovy nabízí široké spektrum konstrukčních možností, od funkcionalistického vzhledu až po elegantní design. Vzhledem k nastavitelné velikostikabiny jej lze snadno upravit tak, aby vyhovovalrozměrům šachty. Schindler 5500lze navrhnout bez strojovny nebo s ministrojovnou, možná je i instalace rozvaděčev různých patrech a vzdálenostech. Na výběr je i mnoho nadstandardtních funkcí, například optimalizované řízení přepravy osob po budově díky technologii Port. Díky optimalizovanému pohonu a trakčním pásům, nižší hmotnosti, rekuperativnímu systému pohonu a rozšířené funkci pohotovostního režimu– spotřebuje výrazně méně energie než srovnatelné výtahy. Schindler 5500 získal od Sdružení německých inženýrů hodnocení třídy energetické náročnosti A podle normy VDI a může přispět ke kladnému hodnocení budovy na základě přísných ekologických měřítek.
Kabina výtahu Schindler 5500 vybízí architekty k vlastnímu návrhu barev a materiálu! Máte jedinečnou možnost připravit si design kabiny podle vašich představ!
Publikováno v časopise Stavba č. 4/2015, str. 58-59
Základní informace o objektu
Kategorie
Novostavby
Komentáře ke článku
Registrace k zasílání newsletteru
Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

22. 9. 2023 08:34:59
Re: Mykokompozit je materiál budoucnosti
Při porovnávání s polystyrénem, jako tepelnou izolací, mně v článku chybí údaj porovnání tepelného odporu a odhad cenového porovnání.
21. 9. 2023 14:50:45
Re: Mykokompozit je materiál budoucnosti
Zdroje by se jistě našly, ale co celkový objem produkce? Těžba, převoz, uložení před formováním, umístění celé produkce, kde budou formy? A živostnost je omezená nebo ne? To by chtělo vidět a hlavně zkoušet, zda množství této produkce bude pro velký odbět zajímavé. Zateplní přece nebudeme obnovovat za 20 let? To by mohlo vydržet déle.
19. 9. 2023 09:52:16
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kasárna Karlín.
V cem je presne podle vas mimo? Srovnavat dva druhy verejneho prostoru je podle me zcela relevantni. Kasarensky vnitroblok totiz ted jako verejny prostor funguje (narozdil od Vaseho "navrhu"). Ta poznamka od Jitky je tedy na miste. Spis se ukazuje, ze Vy, pane Parmo, absolutne neumite ten svuj projekt vyargumentovat. Misto toho se tu navazite do ostatnich, ze se nepodepisuji a ze jsou proste "mimo". Je videt, ze jste z te stare skoly, ktera relevantni dotazy bere jako osobni utok.
18. 9. 2023 16:43:54
Re: Byt v Praze na Vinohradech
Dispozičně dost dobrý, ale interiérově dost chudé
18. 9. 2023 15:35:36
Re: Re: Re: Re: Re: Kasárna Karlín.
Doopravdy jste MIMO. srovnávat využití nezastavěného dvora o rozměrech 100 x 70 m s CENTRÁL PARKEM je ............ Natož Central park je prostor , který byl urbanisticky při svém zárodku New Yorku, určen k zelené oáze města. Kdežto prašný, částečně vydlážděný prostor apelplatzu je .............
17. 9. 2023 18:19:21
Re: Re: Štvanická lávka.
...i kdybych neviděl jméno, je znát, že tento příspěvek píše dáma. Všichni zde uvádíme osobní názor, nic proti tomu. Když ta věc ale zasáhne širokou věřejnost a je v takto exponovaném místě, více oosbních názorů vyjadřuje veřejný názor. Koilik jich musí být? Nic osobního Adélo. Elegance? A to jsem až teď uviděl ty detaily zábradlí a la JP, které to nezachrání vůbec. Naopak tvoří to divný paskvil a nepochopení použití.
17. 9. 2023 18:09:06
Re: Re: Re: Re: Štvanická lávka.
...pardon za překlep: ...zvyknete.
17. 9. 2023 18:06:59
Re: Re: Re: Štvanická lávka.
pan kolega mě předběhl s odpovědí, viz dole. btw 'neviditelnost' neznamená přímo toto slovo, ale má mnoho dalších podob. Mimo jiné vizuální zakomponování do EXISTUJÍCÍHO prostředí, ne naopak - jeho znásilňování až do té míry, že si na to zvaknete.
16. 9. 2023 21:50:05
Re: Re: Štvanická lávka.
Asi nemáte velké nároky na estetiku, ale nic si z toho nedělejte, takových lidí je většina, a v Praze se staví plno podivných staveb, bez jakékoliv elegance, a ještě pražské architektonické ateliéry ze samého dna, vytvářejí své projekty i pro celou republiku. V takovém státě pak nemusí pomoci ani zahraniční soutěže, protože architekti v zaraničí si řeknou, jaká je tady úroveň.
16. 9. 2023 21:46:17
Re: Re: Re: Štvanická lávka.
Všechno jde, ale musí být větší talent, lepší vzdělání a více přemýšlení.
16. 9. 2023 21:44:44
Re: Re: Štvanická lávka.
Komu není shůry dáno, v apatice nekoupí. A to platí pro i v architektuře.
15. 9. 2023 17:06:25
Re: Re: Štvanická lávka.
Nesouhlasím. Podle mě elegantní je, nijak se nevnucuje a bílá barva jí sluší. Jen nevím, jak se na ní cítí malé děti, které jdou takovou dálku bez možnosti podívat se okolo.
15. 9. 2023 16:59:57
Re: Re: Re: Re: Kasárna Karlín.
Takže byste zastavěl (jak říkáte "účinněji využil") např. i Central Park na Manhattanu? Ten přece taky slouží jen k náhodnému využití pro zábavu dílčí skupiny lidí.
15. 9. 2023 16:45:19
Re: Bytový dům Bratislavská 51
Ta rudá barva na chodbách by ve mně asi opravdu probouzela sportovního ducha - abych byla co nejrychleji pryč :-)
15. 9. 2023 16:35:04
Re: Dům v Kolodějích
Na tohle bych potřebovala psychiatra. To už je minimalismus za hranicí únosnosti.
15. 9. 2023 14:59:35
Re: Re: Re: Kasárna Karlín.
Děkuji za krásnou reakci, která vychází z člověka, který je nějakým způsobem postižen semestry školy a nějakou věkovou nedokonalostí!? Lituji Vás. Jenom tak mimochodem, město je něco jiného než venkov a tedy s jeho místem je třeba zacházet poněkud účinněji, než k náhodnému použití pro zábavu dílčí skupiny lidí. Areál potřebuje komplexní využití a o to se návrh snaží.
15. 9. 2023 14:51:33
Re: Re: Re: Re: Kasárna Karlín.
Je zajímavé, že lidi jako Vy nemyslí komplexně a hlavně se neumí při svém vyjadřování PŘEDSTAVIT. Žijí v anonymitě a tedy jejich projev je nutno brát jako "srabský", protože se o sebe bojí! Poněkud ploché chápaní využití tak významného městského prostoru. Jedná se o "srtítský bordel" apelplatzu a budovy, které jsou navrženy pro městské využití již 20 let chátrají. Není to blbost? Ale to je diskuze s jednostranně myslícími lidmi a ne se společností.
15. 9. 2023 11:12:41
Re: Re: Re: Štvanická lávka.
Myslím si, že karlínská kasárna a lávka, nemají nic společného. Strohost, hmotnost a přílišná síla pohledu na Vltavu lávka, ve svém architektonickém návrhu přímo překáží v údolním prostoru. Květ lotosu v karlínském apelplatzu je hravý a není z polohy městského pozorovatele viditelný, tady nepřekáží a neprovokuje takové jako jste vy. Zároveň jde o základní snahu využít klasicistní účko bloku kasáren k normálnímu městskému životu a ne pouze k jeho stavebnímu zániku! Je velice zajímavé že nemáte jméno, ale projevy ANO!
15. 9. 2023 11:04:09
Re: Štvanická lávka
Mně osobně se lávka líbí. Ano, působí trošku netradičně (a je trochu moc "bílá"), ale je zajímavá a je přes ni krásná procházka, zejména za šera, když už svítí světla ukrytá v zábradlí a celá lávka pak působí moderně a zároveň bezpečně.
15. 9. 2023 09:10:40
Re: Re: Štvanická lávka.
Mohu se zeptat, jak jeste vic neviditelnejsi byste rad udelal 300 metrovy most na 5 pilirich? Subtilneji nez takto uz to podle me nejde.