[baragaño]: Terminal výletních lodí v Bilbao

[baragaño]: Terminal výletních lodí v Bilbao

(11. 11. 2011) Mokré město s kovovou pamětí loděnic, jeřábů, s postindustriálními plochami a zavěšeným mostem z Portugalete. Vycházíme z kovového ortogonální hranolu a pracujeme s ním, jako by to byla socha. Budova se k moři obrací velkými krystaly fasády...

 
 
 
 

[baragaño]: Terminal výletních lodí v Bilbao

Mokré město s kovovou pamětí loděnic, jeřábů, s postindustriálními plochami a zavěšeným mostem z Portugalete. Vycházíme z kovového ortogonální hranolu a pracujeme s ním, jako by to byla socha. Budova se k moři obrací velkými krystaly fasády...




Místo: Bilbao, Spain
Architekt: [baragaño]
Architekti sdružení v projektu: Sergio Baragaño
, David García [Modultec], Mario Hernáez [Autoridad Portuaria], Enrique Muga [Satie Arquitectos], Joseba Ugarte [Arquitecto Técnico]
Spolupracující tým: Ana López, Inés Suárez, Verónica Carreño
Realizace: 2010
Plocha: 1482 m2
Foto: Mariela Apollonio


Přístav v Bilbao vyhlásil koncem roku 2009 soutěž na budovu nového terminálu výletních lodí. Mokré město s kovovou pamětí loděnic, jeřábů, s postindustriálními plochami a zavěšeným mostem z Portugalete. Vycházíme z kovového ortogonální hranolu a pracujeme s ním, jako by to byla socha. Budova se k moři obrací velkými krystaly fasády.

Na jih, směrem k městu je plášt opakní  rámuje příjezdovou plochu a propouští do budovy velkými světlíky severní světlo. Projekt spočívá v návrhu struktury z několka kontejnerů různého objemu a nestejné délky. Terminal je provozován v jednom podlaží, runs in one floor, ale jeho řez je tvarován velkými světlíky natočenými k severnímu světlu.

Začali jsme si hrát s myšlenkou plnosti a prázdna, s odkazem na baskické sochaře Chillidu a Oteizu,a umístili jsme program terminalu do některých kontejnerů a některé zůstaly prázdné. Prostory, kdw můžete čekat na příjezd lodi. Čekat: zůstat na místě, na které podle předpokládu musí člověk přijít nebo kde se musí něco stát. Navrhli jsme různé prostory pro různé čekací způsoby.

Venku jsme zřídili příjezdovou plochu, velké parkoviště s několika linkami osvětlení budovy. Abychom zkrátili dobu výstavby - budova musela být schopná do šesti měsíců vypravit první lodě - rozhodli jsme se pro prefabrikovanou ocelovou konstrukci, která byla přivezena z výrobny z Asturia do Bilbaa, kde byla konstrukce sestavena.














 

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře
 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz