Brno nechá vytvořit podobu Jižního centra s nádražím pod Petrovem

Brno nechá vytvořit podobu Jižního centra s nádražím pod Petrovem

(6. 3. 2015) (ČTK) - Radní Brna 3. března schválili vypsání veřejné dopravně-urbanistické soutěže za téměř devět milionů korun, z níž vzejde podoba takzvaného Jižního centra města pro případ, že by se nové vlakové nádraží postavilo pod Petrovem. Novinářům to řekl náměstek primátora Martin Ander (SZ). Podle něj existuje podoba Jižního centra pouze pro variantu vzniku nádraží u řeky, ale u druhé varianty chybí. Proto je potřeba ji nechat vytvořit, aby měli lidé při rozhodování v referendu o poloze nádraží srovnatelné informace o obou možnostech, uvedl Ander.

 
 
 
 

Brno nechá vytvořit podobu Jižního centra s nádražím pod Petrovem

(ČTK) - Radní Brna 3. března schválili vypsání veřejné dopravně-urbanistické soutěže za téměř devět milionů korun, z níž vzejde podoba takzvaného Jižního centra města pro případ, že by se nové vlakové nádraží postavilo pod Petrovem. Novinářům to řekl náměstek primátora Martin Ander (SZ). Podle něj existuje podoba Jižního centra pouze pro variantu vzniku nádraží u řeky, ale u druhé varianty chybí. Proto je potřeba ji nechat vytvořit, aby měli lidé při rozhodování v referendu o poloze nádraží srovnatelné informace o obou možnostech, uvedl Ander.

Nádraží pod Petrovem
Radní přijali usnesení na návrh Andera. "Jediná dosud existující studie rozvoje Jižního centra počítá s odsunem brněnského nádraží mimo střed města," upozornil Ander. Podle něj bude obě varianty umístění nádraží posuzovat i státní investor Správa železniční dopravní cesty. "Bude zároveň zkoumat návaznost na rozvoj města. Pokud nám na stole leží jen jedna varianta, investor nebude mít kompletní podklady," uvedl Ander další důvody pořízení podoby pro variantu pod Petrovem.

Srovnatelné podklady obou možností podle něj povedou k vytvoření důstojných podmínek pro referendum a k otevření komunikace s lidmi o projektu, který změní život v Brně na další desítky až stovky let.

Vedení města si dalo dva měsíce na vypracování zadání veřejné soutěže a projednání její podoby s odbornou veřejností. "Potom soutěž vyhlásíme a do konce roku chceme mít výsledky," řekl Ander. Soutěž bude mít dvě kola, aby se k návrhu mohlo město vyjadřovat a připomínky se mohly znovu zpracovat.

Otázka modernizace vlakového nádraží se v Brně řeší už skoro 100 let. Ve hře jsou dvě varianty výstavby nádraží. Jedna by ho posunula o 800 metrů dál k řece naproti Zvonařce, druhá o 150 metrů pod Petrov. Obě varianty by stály kolem 20 miliard korun, které by měla z velké části pokrýt Evropská unie. O tom, která možnost je vhodnější, napoví studie Správy železniční dopravní cesty. Hotová bude v roce 2016, kdy se má uskutečnit také referendum Brňanů o tom, kde nádraží chtějí.

Doplněno Stavbaweb:
Podrobné informace o připravované soutěži najdete ZDE.
Stránky Nádraží pod Petrovem Občanské Koalice pro nádraží v centru


Jižní centrum s nádražím u řeky
Videoanimace představující jižní část středu města se zrekonstruovaným železničním uzlem s nádražím u řeky Svratky.



Studie o poloze nádraží: U řeky, nebo pod Petrovem?
Investor - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) - prezentoval v Brně studii o možné budoucí poloze brněnského hlavního nádraží.

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře
 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz