Architekti s tím počítají v konceptu územního plánu, jehož tři varianty představili veřejnosti. Lidé se teď mají k návrhu vyjádřita mohou poslat své námitky či připomínky – do 10. března.
Odbor územního plánování a rozvoje Magistrátu města Brna:
Kounicova 67, 601 67 Brno
telefon: 5 4217 4104 email: oupr@brno.cz
Vystavení konceptu je v budově MMB, Kounicova 67, místn.č.426
Pondělí a středa 14 – 17 hod. je přítomen zástupce zpracovatele
Brno 27. února (ČTK) – Brno by se v příštích desetiletích mělo rozvíjet hlavně směrem na jih. Architekti s tím počítají v konceptu územního plánu, jehož tři varianty představili veřejnosti. Lidé se teď mají k návrhu vyjádřit a mohou poslat své námitky či připomínky. V Brně dnes žije asi 370.000 lidí. Územní plán počítá s prostorem pro novou výstavbu, která by mohla pojmout 84.000 až 113.000 obyvatel. Vyplývá to z dokumentů dostupných na webu k přípravě nového územního plánu.
Dokument počítá s tím, že bytových ploch by mělo jen minimálně přibývat na severu a severozápadě Brna, kde se v minulosti intenzivně stavělo. Sever města je kvůli přírodě v okolí pro bydlení zvlášť oblíbený. Podle odborníků by město nyní mělo využít své vnitřní rezervy, ať už to jsou zahrádky nebo bývalé tovární a vojenské areály. Na okrajích města by neměla vznikat rozsáhlá sídliště, ale spíš rodinná zástavba.
Nejvýraznější rozvoj navrhuje první varianta konceptu. Počítá s velkým rozšířením průmyslových areálů na polích mezi městskými částmi Tuřany a Chrlice na jihu města. Protiváhou má být pro lidi, kteří tam bydlí, zamýšlená velká rekreační oblast jižní jezera.
Domy a byty by se podle první varianty návrhu měly stavět hlavně v Líšni a dnešní zahrádkářské kolonii Juranka.
Druhá varianta navrhuje na jihu a východě města umírněnější rozvoj, ale také menší rekreační oblast kolem jižních jezer. Naopak plánuje velký rozvoj mezi Medlánkami a Ivanovicemi a také v okolí Bosonoh. Třetí varianta se liší nejvíc tím, že nepočítá s vedením rychlostní silnice R43. Měla by Brno obejít ze západní strany a za jeho hranicí se napojit na dálnici D1. R43 má být hlavním tahem z Brna na sever, kde dnes čtyřproudá silnice chybí.
Hromadnou dopravu navrhuje územní plán i v příštích desetiletích stavět hlavně na tramvajích. Trať by se měla prodlužovat na Kamechy, Lesnou, k bohunickému kampusu, do Bosonoh, Řečkovic a Přízřenic a Dolních Heršpic, které se nedávno zamýšlely od města odtrhnout.
Připomínky a námitky k variantám územního plánu mohou lidé podávat do 10. března. Úředníci je pak vyhodnotí. Výsledek poté projednají zastupitelé, kteří rozhodnou, jaká varianta se bude rozvíjet. Architekti a urbanisté poté budou pracovat už jen na ní.
Související články:
- Nový územní plán Brna 8.11.2010
- Nový územní plán Brna schválí až příští vedení města 11.3.2010
- Územní plán Brna se změní, vyjde tak vstříc investorům 10.12.2008
- Radnice Brno-střed chce v územním plánu víc ploch pro bydlení 24.2.2011
- Nový Územní plán města Brna – zahrádky, zeleň, volný čas 14.12.2010
Chybí přímé propojení s nábřežím Vltavy; ideálně široké schody v ose kostela k náměstí Pod Emauzy k Zídkovým sadům. Něco…
Bílý ciferník s bílými ručičkami na bílém podkladu - to je tedy inteligentní nápad! Nýtovaná konstrukce mostu skončí v muzeu.…
Dobrovolně Hodinu denně Zahradničím pro obec Voluntarily An hour a day I garden for the community 自願 每天一小時 我為社區花園 私はコミュニティの…
Pecka
Super minimalistická stavba jak zvenku tak zevnitř. Výborně využitý složitý pozemek "na křižovatce" obklíčený komunikacemi ze dvou stran. Projektanti i…