(ČTK) – Pražský Institut plánování a rozvoje (IPR) odešle magistrátu
podnět na změnu územního plánu na výstavbu nových lávek z Císařského
ostrova do Troje. ČTK to dne 5. prosince 2017 řekl ředitel IPR Ondřej Boháč. Institut
počítá se vznikem dvou nových přemostění Vltavy. Lávka, která dosud
sloužila pěším se zřítila v sobotu odpoledne. Zraněni byli čtyři lidé.
Praha nyní plánuje zavedení přívozu a dočasného přemostění. Příčina pádu
není zatím známa.
„Za institut zašleme podnět na změny územního plánu tak, aby byly
co nejdříve zařazeny do projednání na zasedání zastupitelstva,“ řekl
Boháč.
Císařský ostrov a Troju by měly nově spojit dvě lávky. První by
stála na místě té původní zřícené. Druhá by pak byla o několik desítek
metrů dále po proudu a lidé by se k ní dostali kolem staré čistírny
odpadních vod v Bubenči.
V minulosti IPR navrhl stavbu ještě dalšího mostu, který by vedl
přes severní špici Císařského ostrova. Ten by ale sloužil pro tramvaje,
které by tudy jezdily z Podbaby přes řeku k zoologické zahradě a
následně nahoru do Bohnic. Zda bude vybudován, zatím město nerozhodlo.
Původní Trojská lávka byla zprovozněna v roce 1984. V nyní
platném územním plánu z roku 1996 ale zanesena není. Proč, není zcela
jasné. Podle Boháče je možné, že vzhledem k tomu, že do územních plánů
jsou obvykle zanášeny zejména plánované stavby, tak tehdejší plánovači
nepočítali se změnami vztahujícími se k lávce a nezanesli ji do plánu.
„Skutečnost, že lávka postavená v minulosti není v současném
územním plánu, sama o sobě neznačí nic negativního. Rozhodně to
neznamená, že například stavba nebyla v době vzniku v souladu s
tehdejšími předpisy. Jiná situace je samozřejmě v případě, kdy nyní bude
zřejmě nutné postavit nové přemostění. Takovouto novou stavbu nelze bez
zanesení do územního plánu realizovat,“ sdělil ČTK advokát společnosti
Deloitte Legal Martin Bohuslav.
Praha nyní chystá kontroly a uzavírky některých mostů i lávek pro
pěší, mezi nimi jsou například lávka přes Berounku v Radotíně nebo
lávky pro pěší na železničním mostě mezi Podskalím a Smíchovem. S
kontrolami začne i Praha 6. „Kontrola bude zevrubná, kromě přemostění
silnic nebo železnic se dotkne například také vstupních mostků k
Poliklinice pod Marjánkou, které jsou ve velmi špatném stavu,“ uvedl
mluvčí radnice Ondřej Šrámek.
Lávka v Troji se zřítila v sobotu po 13:00. Na místě zřícené
lávky by mohl plout přívoz a vznikne tam provizorní přemostění. Trosky
mají být odklizeny do dvou týdnů.
___
Spadlou lávku v Troji nahradí provizorní stavba
(ČTK) – Zřícenou lávku v pražské Troji
nahradí provizorní přemostění, původně zvažovaný pontonový most by byl
nevhodný pro pěší. Císařský ostrov a Troju by později měly spojit dvě
nové lávky. Čtyři lidé zranění při sobotním pádu stavby dostanou jako
dar po 50.000 korun. Není to odškodné za zdravotní újmy, to bude město
řešit po prošetření nehody.
Při pádu lávky pro pěší a
cyklisty, která spojovala Císařský ostrov a Troju, se zranili dva lidé
vážně a další dva utrpěli pohmožděniny. Pražští radní dnes schválili pro
každého ze zraněných dar 50.000 korun. „Jde
o akt solidarity. V žádném případě se tedy nejedná o odškodnění,
protože to se bude samozřejmě řešit, až se celá věc prošetří,“ uvedla náměstkyně primátorky Eva Kislingerová (ANO).
Na
místě zřícené lávky chce magistrát co nejdříve zavést přívoz a vytvořit
dočasné přemostění Vltavy, které by mohlo být postaveno během čtyř až
pěti měsíců. Na stavbě přemostění budou s městem spolupracovat odborníci
z armády, řekl místostarosta Prahy 7 Ondřej Mirovský (SZ/Trojkoalice).
Vedení města původně chtělo vybudovat pontonový most, od toho ale kvůli
nevhodnosti pro pěší nakonec ustoupilo.
Trojská lávka nikdy
nebyla v územním plánu města. „To znamená, že pro postavení nové lávky
musí dojít ke změně územního plánu,“ uvedl náměstek primátorky Petr
Dolínek (ČSSD). Městský Institut plánování a rozvoje odešle podnět na
změnu plánu kvůli výstavbě dvou nových lávek z Císařského ostrova do
Troje. První by stála na místě zřícené stavby a druhá o několik desítek
metrů dále po proudu. Schválit změnu plánu potrvá zhruba rok.
„Skutečnost,
že lávka postavená v minulosti není v současném územním plánu, sama
o sobě neznačí nic negativního. Rozhodně to neznamená, že například
stavba nebyla v době vzniku v souladu s tehdejšími předpisy,“ sdělil ČTK advokát společnosti Deloitte Legal Martin Bohuslav.
Zřícenou
lávku nyní začnou odstraňovat zaměstnanci společnosti Strabag. Demontáž
by měla trvat zhruba 13 dní, záležet bude ale na požadavcích soudního
znalce a policie. Náklady budou podle firmy do deseti milionů.
Praha
chystá kvůli pádu trojské lávky kontroly a uzavírky některých mostů a
lávek. Z bezpečnostních důvodů magistrát uzavřel v pondělí večer lávku
přes Berounku mezi městem Černošice a pražskými Lipenci. Starosta
pražské části Lipence Michal Popek s uzavřením nesouhlasí, je to podle
něj „zbytečná panika“ a
komplikace pro lidi, co lávku využívají. Jednu lávku pro pěší, která
byla postavena podobnou technologií jako zřícená lávka v Praze, nechá
prověřit také radnice v Kroměříži ve Zlínském kraji.
Děkuji za perfektní popisky pod fotografiemi. Zatím se všechny články o trati soustřeďují na stavbu estakády. , Estakáda je sice…
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...