(ČTK) – V Praze bylo na konci května celkem 236 aktivních developerských projektů s alespoň jedním volným bytem, 55 procent z nich (129 projektů) jsou velké projekty s 50 a více byty. Vyplývá to z analýzy společnosti Ekospol, jejíž závěry developer zveřejnil v pondělí 17. června.
	
	"Z hlediska nabídky volných bytů zaujímají malé projekty tržní podíl 16 procent a zbylých 84 procent bytů se nabízí v projektech s 50 a více byty. Z hlediska prodaných bytů za dané období pak tržní podíl malých projektů dosáhl pouze osmi procent," uvedl generální ředitel a předseda představenstva Ekospolu Evžen Korec s tím, že menší projekty bývají zpravidla výrazně dražší.
	
	Právě cena je nyní na trhu tím, co zajímá kupující nejvíce. Dominantní podíl poptávky tvoří takzvané superlevné byty s cenou kolem 30 tisíc korun za metr čtvereční.
	
	Trendem poslední doby také je zmenšování developerských projektů i dispozic bytů. "Většina developerů si nemůže dovolit, aby jim po dokončení projektu zůstala větší část bytů neprodaných, tedy takzvaných ležáků. Proto raději neriskují velké jednorázové etapy se sto a více byty," upozornil Korec.
	
	Naopak zmenšování jednotlivých bytů způsobila aktuální poptávka na trhu. Kupující totiž upřednostňují menší a účelněji postavené byty. "Zmenšování tedy většinou postihuje nejrůznější chodby a zádveří, atypické půdorysy, koupelny a další prostory, za které si klient optimalizující konečnou cenu bytu není ochoten připlatit," podotkl Korec.
	
	Pražský realitní trh je letos ve znamení růstu. V prvním čtvrtletí se v novostavbách podle statistik Ekospolu prodalo celkem 1122 nových bytů, což je meziroční nárůst o 49 procent. Podle společnosti Trigema, která pražský trh s byty také monitoruje, dosáhl růst prodejů v prvních třech měsících letošního roku 80 procent, když se prodalo 1315 nových bytů. Naopak analýzy společnosti Skanska Reality mluví o 25procentním nárůstu a 1279 prodaných bytech. Rozdílná čísla způsobuje odlišná metodika výzkumu, kterou jednotlivé společnosti používají.
                                    





     
 
 
 





Pánové, děláte mi radost. Světlíky, jako na Vinohradech a split level v garážích, jako pod Dostavbou národního divadla. Děkuji
Tak do toho rozhodně jděte. Určitě nebudete litovat ;)
Dost uvažujeme o tom smaltovaném skle.
Jde o tiskovou zprávu T-mobile. Kasá se tedy ten, kdo si zasmluvnil jméno arény a kdo má průraznější PR. :-)…
Snad jsem to někde prehledl, aneb kdy dospějeme k tomu, ze se ocení a zmíní i ten, kdo stoji za…