Udržitelnost, koupelnové trendy, obnovitelné zdroje
– to jsou hlavní témata veletrhu ISH
Frankfurt nad Mohanem, 10. až 14. března 2015
Na veletrhu, jenž je zaměřen na koupelny, obsluhu budov, rozvody energií, klimatizační systémy a obnovitelné zdroje, se představí nejnovější trendy a nové produkty, z nichž některé zde budou mít celosvětovou premiéru. Ve Frankfurtu nad Mohanem se ve dnech 10. až 14. března 2015 máte možnost setkat s cca 2 000 vystavovateli. Jejich nabídka bude doplněna širokým doprovodným programem, jenž je vždy vítanou příležitostí nejenom k výměně informací, ale i k odborným a erudovaným diskusím o nejnovějším vývoji v tomto sektoru. Centrálním motivem veletrhu ISH je v roce 2015 téma „Komfort ruku v ruce s moderními technologiemi“. Na ISH je opravdu z čeho vybírat – voda i energie nabízejí nepřeberné množství nových nápadů a trendů.
Třeba unikátní show ,Pop up my Bathroom‘, kde se představí čtyři koncepce ideální koupelny. Trendy pro design a vybavení koupelen pro uživatele v různých životních fázích ruku v ruce s inovativním plánováním podlahové plochy koupelny a vhodnými rekonstrukčními technikami. Propracované scénáře přístupu k prostoru koupelny a jejímu řešení nabídnou pohledy z různých perspektiv.
Dobrodružství: děti potřebují koupelnu jako experimentální prostor
V ideálním případě je koupelna pro děti především zábavným místem, kde kolem sebe mohou stříkat vodu, dovádět v pěně nebo si hrát s plastovými hračkami. Často se však děti koupelen spíše obávají. Atmosféra bezpečí pomáhá více než sebebarevnější koberečky. Děti jsou ale zvídavé a zvědavé a chtějí si vše osahat a vyzkoušet. Při plánování koupelny nesmí designérovi chybět empatie a dostatečný prostor k realizaci všech dětských potřeb.
Místo, kde individualista sní a odpočívá
Pro většinu lidí, kteří žijí sami, je koupelna místem, kde sní, upravují se, připravují se na náročný den a večer svůj den končí relaxací. Nemusejí se zabývat potřebami jiných uživatelů této koupelny, a proto vnímají dostatek místa pro své individuální potřeby. Mladší lidé, kteří žijí single, chtějí být flexibilní, zatímco starší touží po pohodlí a účelnosti – obé dává prostor individuálním preferencím. Koupelna se tak stává soukromou lázní, která harmonizuje tělo i duši pomocí osobních rituálů a sofistikované estetiky.
Rodiny potřebují prostor pro improvizaci
V bytě, kde žije společně několik lidí, se koupelna stává komunikačním uzlem. Většinou se jedná o dvojice nebo rodiny s dětmi, ale také rodiny, kde jeden či více členů potřebuje asistenci. Jsou to místa, kde se lidé setkávat musejí, a proto se zde často probírají rodinné problémy. V takovéto frekventované koupelně musí zařizovací předměty nabízet prostor k improvizaci.
Uživatelsky přátelská koupelna pro každý věk
Pokud je potřeba uvažovat o každém kroku tak, aby nikdo neuklouzl nebo nezakopl, potom bezpečí znamená svobodu, kdy se nemusíme zatěžovat bezpečnostními prvky a na každém kroku přemýšlet, jak a kam se hnout, abychom si my nebo naši blízcí neublížili. Pocit bezpečí poskytne dobře utkaná bezpečnostní síť, v níž nechybí známé prostředí, technické vymoženosti a bezbariérový životní prostor. „Koupelna ve znamení volnosti“ je technicky sofistikovaná, jednoduchá a umožňuje intuitivní využívání všech prvků.
Kampaně typu „Pop up my Bathroom“ podporují zákazníky v jejich kreativitě a vyzývají je k odstranění překážek a stereotypů ve vnímání designu koupelny. Svoboda a volnost v kontextu koupelny neznamená totiž jen ergonomické, multifunkční a estetické zařizovací předměty, ale daleko více než jen prostá bezbariérová řešení.
Jak se šetřením vody může ušetřit spousta energie, proměny koupelen v závislosti na geografické poloze, pitná voda versus inovativní technologie a vícegenerační koupelny – to vše a mnohem více bude tématem sekce Interior + Technology.
Dalším velkým tématem bude sekce Energy Efficiency Plus – zde se dozvíte o možné energetické revoluci, moderních klimatizačních systémech (které zachovávají teplo, a šetří tak energie) a hybridních vytápěcích systémech, které využívají obnovitelné zdroje, ale také o krbech budoucnosti, celkové udržitelnosti a energeticky soběstačných budovách, které balancují na hraně mezi ochranou klimatu a pohodlím.
Sekce Future Buildings nabídne novinky jako např. dům, ve kterém se osvětlení, teplota a vůně přizpůsobují náladám a rytmu svých obyvatel. Nebo systém, kdy si smartphonem či tabletem můžete nastavit nejen teplotu vzduchu, ale také jeho vlhkost či proudění.
Podrobnější informace lze získat na stránkách: www.messefrankfurt.com
Zdroj: Messe Frankfurt
tisková zpráva
Určitě souhlasím! Sklo obecně působí velmi elegantně a když se k tomu přidá podsvícení a digitální potisk, vzniká z toho…
Podsvětlená stěna z digitálně potištěného skla působí opravdu stylově a dodává prostoru jedinečnou atmosféru. Takové inovace posouvají standardy v oblasti…
Zajímavé řešení, které ukazuje, že sklo už dávno není jen o průhlednosti. Digitální potisk v kombinaci s podsvícením působí velmi…
Okolo stejné fasády jezdím do práce, Minulé léto úplně uschla. Že by taky experiment? V každém případě teď už zase…
Tak tohle vypadá fakt dobře. Občas se vážně nestačím divit, s jakými inovacemi firmy přicházejí.