Interiér nové kavárny Elektra navrhl brněnský architekt Petr Hrůša. Nechtěl vytvořit kopii slavného podniku z roku 1926, naopak použil moderní trendy. Některé detaily a použité materiály ale prvorepublikovou kavárnu výrazně připomínají. „V interiéru je třeba vyzvednout nejen původním detailem inspirované zábradlí na galerii či velkorysá, velkoplošně zasklená oblouková okna, ale především obří stropní reliéf vyskládaný ze zlatých plátků,“ uvedl Hrůša.
Do Ostravy se vrátila kavárna Elektra. Legendární podnik, který ve své době navštěvoval například Jan Werich či Oldřich Nový, nyní funguje i jako banka. V jeho interiéru návštěvníci uvidí řadu uměleckých děl, které byly roky skryty v depozitu Galerie výtvarného umění Ostrava. ČTK to za provozovatele kavárny řekla Monika Veselá.
Kromě zlatého interiéru se návštěvníci mohou těšit i na další umělecká díla. „Spolupracujeme s Domem umění Ostrava. Proto návštěvníci kavárny Elektra uvidí přímo umělecké skvosty, které byly dlouho dobu v depozitářích a čekaly na příhodné prostory,“ řekla mluvčí. Díla se budou co šest měsíců měnit. Vystaveny budou obrazy Františka Tichého, Otakara Nejedlého, Václava Špály, Karla Černého, Bedřicha Dlouhého či Otakara Kubína.
Palác Elektra byl postaven v letech 1924 až 1926. Původně se jmenoval Hornický dům. V domě sídlili těžaři a další podnikatelé, směrem k Nádražní ulici byla rušná kavárna s čítárnou. Do počátku 90. let fungovalo i kino. V 90. letech byla kavárna zrekonstruována a fungovala do roku 2001.
Související články:
- Do Ostravy se vrátí legendární Kavárna Elektra 5.4.2012
- Kavárna Elektra v Ostravě 20.9.2011
Souhlasím, že vliv Filharmonie na okolí bude menší než vliv okolí na Filharmonii. Ale pokud jde o problém dopravy a…
Tak možná proto, že potřebují změřit, za jak dlouho se napršená voda vsákne na přesně dané ploše? Přece jen jde…
Hodně jsem už o téhle maltě četl a zjišťoval, zdá se mi to jako velmi dobrá volba na stavbu domu,…
Negativní vlivy nebude mít Filharmonie na okolí, ale okolí na Filharmonii. Koncentrace dopravních provozů aut na Magistrále, železnice na tratích…
Asi i parkuje, ale nechápu, proč je zelená plocha výš a ohraničena obrubníkem, který zamezí odtoku dešťové vody ze zpevněných…