Součástí rozsáhlé rekonstrukce objektů Hlavního
nádraží v Praze bylo i ocelové zastřešení haly nad nástupišti. Práce na
opravách střechy byly rozděleny do několika etap, nejdříve byla ocelová
konstrukce pískována, opatřena nátěrem a osazená zasklením. Následně probíhala
montáž kompozitních roštů a plných krytů na stávající obslužné ocelové střešní lávky.
Oprava ocelového zastřešení probíhala pod vedením společnosti Metrostav od roku
2015 do září 2017. Zhotovitel zakrytí kompozitním materiálem byla společnost
MEA Water Management s.r.o.
Kompozitní bezúdržbové lávky byly umístěny na střechu
mezi světlíky, z vnější i vnitřní strany čelní fasády a nad celým
zastřešením nástupišť. Na přibližně 1300 m2 plochy byly vyměněny dřevěné
fošny za rošty z kompozitu. Kompozitní rošty a lávky mají protiskluzovou
úpravu, jsou odolné proti povětrnostním vlivům, nekorodují a ani v mrazech
se nesnižuje jejich stabilita a pevnost. Využívají se proto nejen na střechy,
ale i pro speciální požadavky na vodohospodářských stavbách, v chemickém
průmyslu, potravinářství a také pro železniční a silniční koridory. Kompozitní
lávky vyhovují i testům SŽDC na pevnostní veličiny a protipožární odolnost,
takže se montují i na exponovaných stavbách, jako jsou např. železniční mosty.
Nízká váha a flexibilita rozměrů prvků snižuje celkové
zatížení střechy a umožňuje vyřešit i atypické detaily při montáži. Barevnost
se dá také přizpůsobit architektonickým požadavkům, takže na tuto stavbu byly
instalovány v šedé barvě.
Autor:
Ing. Václav Pek, MEA Water Management, s.r.o.,
www.mea-odvodneni.cz
moc se mě to líbí
Pokud vím, tak jméno pro každou ulici nebo náměstí musí být schváleno místopisnou komisí. Jak je tedy možné, že si…
oprava : ..nechuť mírnou, .... záruka, že nevytvoří i něco.....
Tak ikonická architektura? Pro mne je to totální nesympatická asymetrie, která postrádá pohodu a líbivost, a naopak vyvolává neklid a…
Projektantem má být METROPROJEKT Praha. Poptám se podrobněji na SŽ a doplním.