„Díky nové lávce vznikne nové propojení dvou městských čtvrtí. Usnadní život především pěším a cyklistům – nejsnazší propojení Karlína a Holešovic doposud představoval oblíbený přívoz, který ovšem v zimě nejezdí. Štvanice tak bude konečně přístupná po celý rok,“ uvedl radní pro dopravu Petr Dolínek.
„Jsem velmi rád, že obě městské části – Praha 7 a Praha 8 – souhlasily s myšlenkou pojmout lávku přes Štvanici jako jeden společný projekt, nikoli jako jednu lávku z Holešovic a druhou z Karlína,“ říká Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje Prahy (IPR Praha). „Věřím, že architektonická soutěž je nejlepším způsobem, jak dojít ke kvalitnímu návrhu.“
Se stavbou lávky dlouhodobě počítá i platný územní plán. Na straně Holešovic bude lávka navazovat na hustě obydlenou rezidenční čtvrt a rozvíjející se areál Pražské tržnice, který se jednou může stát významným kulturně-společenským centrem. Na něj pak navazuje transformační území Bubny, kde v budoucnu vznikne nová městská čtvrť. Na karlínské straně pak lávka bezprostředně naváže na území Rohanského nábřeží, kde v posledním desetiletí vzniká nová zástavba.
Ostrov Štvanice je atraktivní především pro svůj sportovně-rekreační potenciál. Obzvláště Karlín se potýká s nedostatkem parků a lepší propojení s převážně zeleným ostrovem by tak mohlo přilákat mnoho nových návštěvníků. Nejbližší přírodní plochou je Štvanice i pro oblast Dolních Holešovic.
V současnosti se na ostrov dá dostat jen přes Hlávkův most, který je ovšem zatížen hustým automobilovým provozem – přístup pro pěší je zdlouhavý a nekomfortní. Lávka usnadní cestu i cyklistům, protože propojí cyklistické trasy vedoucí podél řeky na obou březích a podpoří možnost významné cyklistické linie Žižkov–Karlín–Holešovice–Troja. Lávka bude překlenovat koryto řeky v šířce 38 m mezi Karlínem a Štvanicí a 149 m mezi Štvanicí a Holešovicemi. Poskytnout by měla co nejpřímější a úrovňově jednoduchý přístup.
Soutěž je vyhlášena k 10. dubnu 2017, termín pro odevzdání návrhu je 25. červenec 2017. Vítěze jednokolové soutěže vybere porota, jejímž předsedou je Mirko Baum, původem český architekt působící jako profesor na univerzitě v Cáchách. Kromě něj zasednou v porotě i zástupci obou městských částí – starosta Roman Petrus za Prahu 8 a radní pro územní rozvoj Lenka Burgerová za Prahu 7 – a pražský radní pro dopravu Petr Dolínek. Soutěž organizuje IPR Praha, investorem je Magistrát hlavního města Prahy.
tisková zpráva IPR Praha
Podrobné informace o soutěži najdete na stránkách IPR ZDE.












Wow, to vypadá fakt skvěle! 😃 Online konference HELUZ GROUP od A do Z 2025 je super příležitost, jak se…
Těším se na novinky a praktické informace, které HELUZ GROUP představí
Výborný program, už se nemůžu dočkat konference.
Opravdu krásná proměna! Líbí se mi, jak byla rekonstrukce citlivě provedena se zachováním genius loci budovy, zároveň vzniklo moderní a…
Pěkné, designové a navíc z kvalitního materiálu, palec nahoru!