Holešovice a Karlín propojí nová
lávka. Rada hl. m. Prahy zadala Institutu plánování a rozvoje Prahy, aby
uspořádal veřejnou architektonickou soutěž na její podobu.
„Lávka
přes Štvanici je projektem, významným pro celé město. Holešovicím a Karlínu
schází propojení a na Štvanici, což by mohla být oblíbená rekreační zóna, kvůli
nepříjemnému automobilovému provozu na Hlávkově mostě nikdo nechodí,“ říká
Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje Prahy. „Architektonickou
soutěž považuji za nejspolehlivější způsob, jak dojít ke kvalitnímu řešení.“
Se
stavbou lávky dlouhodobě počítá i platný územní plán. Na straně Holešovic bude
lávka navazovat na hustě obydlenou rezidenční čtvrt spolu s rozvíjejícím
se areálem Pražské tržnice, který má potenciál stát se významným
kulturně-společenským centrem. Na něj pak navazuje transformační území Bubny,
kde v budoucnu vznikne nová městská čtvrť. Na karlínské straně pak lávka
bezprostředně naváže na území Rohanského nábřeží, kde v posledním
desetiletí vzniká nová zástavba.
Ostrov
Štvanice je atraktivní především pro svůj sportovně-rekreační potenciál.
Obzvláště Karlín se potýká s nedostatkem parků a lepší propojení
s převážně zeleným ostrovem by tak mohlo přilákat mnoho nových
návštěvníků. V současnosti se na ostrov dá dostat jen přes Hlávkův most,
který je ovšem zatížen hustým automobilovým provozem – přístup pro pěší je
zdlouhavý a nekomfortní. Lávka usnadní cestu i cyklistům, protože propojí cyklistické
trasy vedoucí podél řeky na obou březích a podpoří možnost významné cyklistické
linie Žižkov-Karlín-Holešovice-Troja. Lávka bude
překlenovat koryto řeky v šířce 38m mezi Karlínem a Štvanicí
a 149m mezi Štvanicí a Holešovicemi. Poskytnout by měla co nejpřímější
a úrovňově jednoduchý přístup.
Soutěž bude
vyhlášena patrně v lednu 2017. Podmínky jednokolové soutěže zpracuje IPR
Praha, investorem je Magistrát hlavního města Prahy.
tisková zpráva IPR
Doplněno Stavbaweb:
Příprava záměru postavit lávku ze Štvanice do Karlína a Holešovic byla
městem oznámena na sklonku roku 1999. V roce 2000 byly vybrány vítězné
návrhy obou lávek od kolektivu architektky Aleny Šrámkové. Na základě soutěže na veřejnou zakázku vybrala MČ Praha 7 k realizaci ale návrh ateliéru Studio A91, které se umístilo na 2. místě. Kvůli povodním v roce 2002 byla ale realizace odložena. Více informací ZDE.
Související články:
Praha 7 se nevzdává plánu na vybudování lávky na Štvanici 6.1.2016
Lávka pro chodce a cyklisty mezi Holešovicemi a Karlínem
(Publikováno ve Stavbě č. 3/2000)
Taková onyxová stěna, to by bylo něco. Podsvícená, jako by byla průsvitná ...
Třeba místo madla stačí ta síť. Madlo může být jen jednostranné. V každé případě je dobře, že ta síť je…
Jo díky, vyzkouším to.
Pokud chcete znát přesnou cenu za digitálně potištěnou podsvícenou stěnu ze skla, nejprve si změřte rozměry. Pak si vyžádejte cenové…
Máš nějaké info o ceně? Jak taková věc vychází?