Fotogalerie ke článku (1)
Studie arch. Petra Parolka nového terminálu letiště v Karlových Varech.
Pardubické letiště má od 14.5.2008 novou odbavovací halu, i kvůli Schengenu.
21.5. 2008 bude slavnostní ukončení akce Modernizace letiště Karlovy Vary - úprava haly pro splnění schengenských dohod.
Cestující na pardubickém letišti mohou využívat novu odbavovací halu. Opravený objekt za zhruba 14 milionů korun 14.5.2008 otevřela společnost East Bohemian Airport (EBA), která civilní část letiště provozuje. Hala vznikla rekonstrukcí někdejší vojenské jídelny mužstva, výrazně zlepší letištní standard a naplní podmínky pro odlišné odbavování pasažérů ze zemí Schengenského prostoru a ostatních států, řekl novinářům ředitel firmy EBA Vít Vavřina.
"Hlavním důvodem je, že tím, že máme dvě odletové a dvě příletové haly, můžeme fyzicky oddělit cestující ze států Schengenu a z třetích zemí. Jsme letiště na takzvané vnější hranici, které mohou používat letadla z celého světa, takže to byla velmi důležitá podmínka naší činnosti," uvedl Vavřina. Zástupci letiště převzali také certifikát Úřadu pro civilní letectví o splnění podmínek schengenského prostoru.
Společnost EBA zajišťuje z Pardubic dvě pravidelné letecké linky do Moskvy a Petrohradu, charterové lety pro cestovní kanceláře do deseti destinací, nákladní přepravu a všeobecné lety malých soukromých a sportovních letadel. Kapacita letiště přestává stačit zájmu cestujících, loni přepravilo rekordních 93.000 pasažérů a 900 tun nákladu. "Letos doufáme, že překročíme magickou hranici 100.000 odbavených cestujících," řekl Vavřina.
Společnost EBA vlastní ze dvou třetin město Pardubice, zbylá třetina akcií patří Pardubickému kraji. Letiště nyní připravuje velkorysý rozvojový záměr, který zahrnuje zejména vybudování nového terminálu pro cestující, administrativní budovy a budovy celnice, nová parkovací místa a vjezd do areálu či cargo terminál. Náklady se odhadují na zhruba 800 milionů korun. Dosavadní jednání s investory ale ztroskotala, vlastníci proto připravují projekt vlastními silami. Na pořízení projektové dokumentace již zvýšili základní jmění o 45 milionů korun.
Na výstavbu připadá podle primátora Pardubic Jaroslava Demla v úvahu kombinace úvěru, evropských či národních dotačních titulů a možná i příspěvek z rozpočtu města a kraje. Vyloučena není ani varianta dodavatelského úvěru. Akcionáři také mohou znovu vpustit koncem roku do hry investory. "Jednání oficiálně obnovíme, až budou jasné výstupy studie dopadů stavby na životní prostředí EIA a získáme územní rozhodnutí," řekl předseda představenstva firmy EBA Jiří Skalický. Někteří investoři v minulosti hovořili nejen o rozšíření terminálu, ale chtěli v Pardubicích vložit miliardy korun do další infrastruktury. Uvažovalo se například o kongresovém centru, hotelu nebo o výcvikovém středisku pro civilní letectví.
Letiště Karlovy Vary - Mezinárodní letiště Olšová Vrata
21.5.2008 - 09:30 hod:
Slavnostní ukončení akce Modernizace letiště Karlovy Vary - úprava haly pro splnění schengenských dohod.
Doplněno Stavbaweb:
Autorem architektonického návrhu nového terminálu je Petr Parolek (FA PAROLLI, s. r. o.)
Zdroj: Zprávy ČTK 14.4.2008
Kdysi to nebylo a když si teď předstvím jak ještě moji rodiče opravovali a rekonstruovali dům po jejích rodičích -…
Z magistrátu Ostravy by vám měla přijít pozvánka a můžete na vernisáž v 18h dorazit. Poděkování patří do MAPPA
Nad takovým řešením už nějakou dobu přemýšlím.
Budeš spokojený. Já jsem využil stavební systém od Heluzu a taky okna s těmito skly. Luxusní bydlení.
💣🔥👍