Studentům a čerstvým absolventům architektonických škol
se tento rok opět naskytne možnost zapojit se do soutěže Unbelievable
Challenge. Vyhlašuje ji finská společnost Ruukki, která se specializuje na
kvalitní stavební materiály schopné odolat drsnému severskému klimatu.
Pořadatelé vyzývají budoucí účastníky, aby přicházeli s působivými
a nápaditými projekty a posouvali tak hranice možností v oboru.
Skrze zprávu fiktivního investora Santa Clause byly před pár dny
zveřejněny první indície týkající se letošního ročníku. “Každý rok mi po
vánocích zbyde spousta dárku, které nerozdám. Proto jsem se rozhodl otevřít zimní
pohádkový outlet, kde se o dárky podělím se všemi. Vybral jsem pro to
vhodnou budovu, ale je třeba ji opravit. K tomuto úkolu potřebuji vás.”
Konkrétní budova a další detaily soutěže budou zveřejněny na webových a facebookových stránkách 7. září
během slavnostního zahájení Helsinki Design Week. Zasílání projektů pak bude
možné do 20. listopadu.
Do prvního ročníku soutěže bylo přihlášeno 243 projektů, v nichž
účastnící rozpracovali návrhy logistického centra pro Santu Clause. Zvítězil
designér Alexandru Oprita z Rumunska s futuristickým řešením v podobě
fasády obložené mléčným sklem. Velkoplošná projekce promítaná na sklo by
způsobila, že budova bude přes den zdánlivě neviditelná. Kromě peněžní odměny
Alexandrovi soutěž přinesla i stáž v uznávaném architektonickém studiu
Snøhetta, které se pyšní úspěšnými projekty po celém světě.
tisková zpráva














Pánové, děláte mi radost. Světlíky, jako na Vinohradech a split level v garážích, jako pod Dostavbou národního divadla. Děkuji
Tak do toho rozhodně jděte. Určitě nebudete litovat ;)
Dost uvažujeme o tom smaltovaném skle.
Jde o tiskovou zprávu T-mobile. Kasá se tedy ten, kdo si zasmluvnil jméno arény a kdo má průraznější PR. :-)…
Snad jsem to někde prehledl, aneb kdy dospějeme k tomu, ze se ocení a zmíní i ten, kdo stoji za…