Při opravách nejdelší silnice I. třídy v Česku, I/11, byly instalovány vysoce zátěžové žlaby MEA DM u autobusové zastávky na okraji Hradce Králové. Zastávkový záliv byl osazen monolitickým žlabem
DM, který je velmi odolný a snese zatížení až do F 900 kN. Odolnost žlabu byla
jednou z priorit, druhou byla bezpečnost pro pohyb cyklistů na silnici.
Jednou z alternativ odvodnění u autobusových
zastávek jsou žlaby s betonovou štěrbinou. Toto řešení je však nebezpečné
v případě pohybu cyklistů. Pokud vjedou úzkým kolem do štěrbiny, hrozí jim
pád. Bohužel se již tyto nešťastné události přihodily.
Prvek tělesa DM z polymerického betonu je
jednodílný, bez roštu a velkých odtokových děr, proto je pro cyklisty zcela
bezpečný. Současně je pojezd vozidel tichý.
Robustní a odolná konstrukce s integrovanými
nátokovými otvory zvládne vysoké dynamické zatížení, chemické ošetření i
nepříznivé povětrnostní podmínky. Konstrukce žlabů MEA DM z polymerického
betonu jsou lehké, takže se rychle instalují a mají mimořádně dlouhou
životnost.
Tyto monolitické žlaby se používají pro silnice,
dálnice, dopravní terminály, manipulační plochy, ale také u skladovacích,
průmyslových areálů i na letištích.
Více o monolitických žlabech
DM zde
Tisková zpráva
Tak už nám zase UNESCO vyhrožuje a "ochránci" památek jásají, "Zachráníme" památku tím, že ji celou předěláme a její autenticita…
Hlavně že jsme "světoví". Na Smíchově máme City, Na Knížecí office - jsme ještě vůbec v Čechách? Je mi z…
Všude tam budou jen samí krásní mladí lidé; komu je nad 45, má nadváhu nebo třeba pleš, bude vstup přísně…
Dobry den, mohu dostat kontakt na autora/architekta rekonstrukce? Dekuji,
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…