Praha pokračuje v kultivaci venkovní reklamy
Rada
hlavního města dne 27. června 2017 schválila nová pravidla pro umísťování reklamy na sloupech.
Již v lednu schválila, že z Pražské památkové rezervace zmizí všechny
reklamní nosiče, v dalších částech Prahy budou muset nyní navíc reklamy na
sloupech splnit přísnou regulaci. Pravidla připravil Institut plánování a
rozvoje hl. m. Prahy (IPR Praha), konzultována byla s provozovateli
reklamních zařízení. Platit začnou od počátku roku 2018.
„Město
je dnes zahlceno reklamními nosiči, které nejen že tvoří vizuální balast, ale
navíc leckdy brání v pohybu po chodníku nebo bezpečnému výhledu
v křižovatce,“ říká náměstkyně primátorky Petra Kolínská. „Nová pravidla
přinesou Pražanům větší bezpečnost a kvalitu veřejných prostranství, jaká se
sluší na 21. století“ pokračuje.
Pravidla
sjednocují velikost reklamních nosičů – napříště bude možné umisťovat jen tři
typizované velikosti. Zmizí tak různé druhy velkých tabulí. Pravidla též
říkají, jakým způsobem reklamu umisťovat, aby v městském prostředí
působila méně rušivě.
Z některých
míst pak reklama zmizí zcela. Kromě Pražské památkové rezervace už byste
reklamu na sloupech neměli potkat v parcích a lesoparcích, náplavkách a
přírodních nábřežích, na pražských ostrovech či značených cyklistických
stezkách. Zakázané budou reklamní nosiče také v okolí křižovatek a
v místech, kde by bránily v rozhledu. V městských a vesnických
památkových zónách – kupříkladu Nusle, Dejvice, Karlín či Bubeneč – se pak
mohou objevit jen nejmenší formáty.
„Reklamní
smog zásadně znehodnocuje podobu města. Omezení reklamy vnímám jako velmi
důležitý krok ke kultivaci prostředí, ve kterém žijeme,“ říká Ondřej
Boháč, ředitel IPR Praha. „Postupné čištění města od reklam je v souladu s naším
Manuálem tvorby veřejných prostranství, který město před časem schválilo.“
Pravidla
budou účinná od 1. ledna 2018. Jak rychle reklamy skutečně zmizí, to závisí na
úpravě smluvních vztahů mezi městem a provozovateli reklamních systémů.
„Jako
další krok navrhujeme vytvoření pravidel pro umisťování nízkonákladové kulturní
a společenské reklamy – různých pozvánek na koncerty, divadla či debaty. Myslíme
si, že ke komerční nabídce by měla existovat i levnější alternativa, která by
zároveň mohla umožnit omezení černého výlepu,“ pokračuje Ondřej Boháč. Součástí
této koncepce by měly být principy výběru ploch, typy nosičů, nastavení režimu
správy a stanovení správce, který bude garantovat organizaci výlepu a výběru
inzerentů, stejně jako odstraňování černého výlepu v okolí. Koncepce bude
obsahovat i nastavení spravedlivých pravidel pro období volebních kampaní (dva
měsíce před každými volbami), aby všechny politické subjekty měly rovné
podmínky.
tisková zpráva IPR
Spokojenost
Mohu jenom doporučit! My jsme stavěli loni a všechno šlo hezky od ruky 😎🔝
Kdysi to nebylo a když si teď předstvím jak ještě moji rodiče opravovali a rekonstruovali dům po jejích rodičích -…
Z magistrátu Ostravy by vám měla přijít pozvánka a můžete na vernisáž v 18h dorazit. Poděkování patří do MAPPA
Nad takovým řešením už nějakou dobu přemýšlím.