Dvoupodlažní futuristická stavba z Ateliéru Velehradský splývající s okolím prostřednictvím svažující se zatravněné střech je v pořadí jižž třetí návrh hlavního nádraží v Mladé Boleslavi a počítá s úplnou demolicí všech drážních budov. Návrh předpokládá úplnou demolici stávající výpravní i administrativní budovy včetně přilehlých přístavků a skladových objektů a výstavbu nové nádražní budovy slučující funkci obou původních objektů.
Vlakové nádraží v M. Boleslavi čeká rekonstrukce za 150 milionů
Mladá Boleslav 2. května (ČTK) – Vlakové nádraží v Mladé Boleslavi se dočká celkové rekonstrukce za 150 milionů korun. Moderní budova s trávníkem na střeše nahradí současný chátrající objekt a obnovy se dočká i okolí. Náklady zaplatí Evropská unie a České dráhy. Podzimní zahájení prací se ale patrně zpozdí, České dráhy stále nevybraly projektanta, řekl dnes ČTK náměstek středočeského hejtmana Robin Povšík (ČSSD).
Dle harmonogramu, k němuž se České dráhy zavázaly, měl být projektant stavby vybrán již v dubnu. "Příští týden bychom se měli sejít s generálním ředitelem ČD Petrem Žaludou ke zhodnocení plnění smlouvy v této záležitosti. Pokud projektanta začnou vybírat až nyní, plán stíhat nebudou a my budeme muset na situaci reagovat, případně i krácením plateb," řekl Povšík.
Vybraný architektonický návrh hlavního nádraží v Mladé Boleslavi je dvoupodlažní futuristická stavba z Ateliéru Velehradský splývající s okolím prostřednictvím svažující se zatravněné střechy. Do nového nádraží by se měli přestěhovat i zaměstnanci a provozy z okolních budov, které čeká demolice. Poslední studie nahradila předchozí návrh, který v podobě prosklené stavby vzbudil vlnu nevole a pod internetovou petici za zachování a opravu staré budovy se od loňského února podepsalo bezmála 2000 lidí.
Se současným futuristickým návrhem souhlasí i mladoboleslavský radní za ODS Adolf Beznoska. Dříve upřednostňoval rekonstrukci starého objektu, navrhované celkové řešení prostoru nádraží ale považuje za přínosné.
Evropské fondy mají uhradit až 70 procent z celkových nákladů na přestavbu nádraží. Podle plánu má být projekt hotov do konce srpna a na podzim měly začít stavební práce, uvedl Povšík. Středočeský kraj společně s Českými drahami chystá opravy i nádraží v Nymburku, Kutné Hoře, ve Zdicích či Hořovicích.
Stínící prvek je trochu vidět na fotkách, jiné jsem nedostala. Zhotovitel píše: " Fasádní prvek je jedním z atributů stavby. Bionická…
Všechny fotografie jsou ze 4. dubna 2025. Popisky zkusím doplnit, šlo se staveništěm od Masarykova nádraží mezi budovou Masaryčky a…
Jak se říká, slibem nezarmoutíš.
Tohle je vymazlený dům v šíleném terénu. A to, že má kolem sebe bujnou až divokou zahradu, mu hodně sluší.
Škoda, že u fotografií nejsou popisky na co a odkud se dívám a kdy to bylo foceno,