Objekt byl vybudován na přelomu 70. a 80. let minulého
století jako Dům prodeje, v současné době je pro obchodní plochy využíváno
především 1.NP a část 2.NP. V urbanistickém řešení jsme maximálně respektovali původní návrh včetně vstupů
a provozní vazby v návaznosti na okolní nástavbu. Nové řešení bylo aplikováno
pouze u schodiště, kde je nyní samostatný vstup do kancelářského provozu.
Vzhledem k nesporným architektonickým kvalitám objektu, kdy byla vytvořena
nadčasová stavba, která svým výtvarným pojetím zcela obstojí i v současnosti,
byl architektonický návrh záměrně podřízen stávajícímu stavu budovy. Tvarosloví
fasády zůstalo zachováno, lehký obvodový plášť jsme nahradili modulovou fasádou
ve stejném členění. Výrazným novým prvkem je tedy pouze nové schodiště, které
propojuje všechna podlaží včetně suterénu.
Architektonický návrh vychází z materiálového řešení stávající budovy, nové
vřetenové schodiště schodiště tvoří kontrapunkt k racionálnímu řešení objektu.
Jeho dynamická hmota vychází, stejně jako u původních schodišť, ze šroubovice
schodišťových ramen. Monolitická ramena schodiště jsme doplnili lehkým
obvodovým pláštěm z prolamovaných plechových tabulí na ocelové konstrukci.
Autorská práva
Foto: Libor Sváček
Investor: Jednota s.d. České Budějovice
Stavební náklady: 67,9 mil Kč
Plocha: 1647 m2






















Pánové, děláte mi radost. Světlíky, jako na Vinohradech a split level v garážích, jako pod Dostavbou národního divadla. Děkuji
Tak do toho rozhodně jděte. Určitě nebudete litovat ;)
Dost uvažujeme o tom smaltovaném skle.
Jde o tiskovou zprávu T-mobile. Kasá se tedy ten, kdo si zasmluvnil jméno arény a kdo má průraznější PR. :-)…
Snad jsem to někde prehledl, aneb kdy dospějeme k tomu, ze se ocení a zmíní i ten, kdo stoji za…