„V dolní části je kompletně hotova infrastruktura, to znamená včetně kolektorů, které v horní části nejsou, proto začneme od spodní části. Nyní čekáme, až dopravní podnik dokončí výtah ze stanice metra Můstek. Teprve potom se dá vůbec začít řešit úprava náměstí,“ řekl Wolf.
Město chce postupovat podle návrhu, který již před asi 10 lety vytvořila, a vyhrála s ním výběrové řízení, architektonická kancelář Cigler-Marani. Ta počítá mimo jiné s tím, že z náměstí by měly zmizet záhony a plocha náměstí by měla být v jedné rovině.
S obnovou Václavského náměstí chce vedení Prahy začít už tím, že budou opraveny lavičky. Na náměstí jich je zhruba 80 a podobu každé z nich by měl zpracovat buď již renomovaný umělec, nebo některý ze studentů uměleckých škol. „Samozřejmě to nebude bez pravidel, ta budou dána, ale jinak budou mít umělci takzvaně volnou ruku,“ řekl Wolf.
Náklady na obnovu spodní části náměstí by se měly pohybovat okolo 200 milionů korun. Přesná částka ale vzejde až z výběrového řízení. Kdy se s přestavbou začne, není jasné. „Rádi bychom, v uvozovkách, střihli pásku,“ řekl Wolf. Další komunální volby budou v Praze v roce 2018.
O opravě Václavského náměstí se mluví již řadu let. Projekt přestavby vypracovala již v roce 2005 společnost Cigler Marani Architects. Vedení Prahy například zvažovalo, zda na náměstí opět nepřivede tramvaje. Tento nápad ale stále odmítá Praha 1.
Doplněno Stavbaweb:
Cigler Marani Architects (CMA)/ Revitalizace Václavského náměstí
Dopravně – urbanistické řešení vychází z požadavku na rehabilitaci
Václavského náměstí, spojeného s postupným návratem tramvajové dopravy.
Požadavek na sjednocení použitých materiálů, jasné vymezení jednotlivých
prostorů náměstí pro různé druhy dopravy, současné rozšíření chodníků
pro chodce a umístění dalších stromořadí, vede k návrhu nových
stromořadí do zvýšených obrub, umístěných přímo do komunikace.
Partneři: doc. Ing. arch. Jakub Cigler, Int’l. Assoc. AIADipl. arch. Vincent Marani, AIA
Partneři: doc. Ing. arch. Jakub Cigler, Int’l. Assoc. AIADipl. arch. Vincent Marani, AIA
Hlavní inženýr projektu: Ing. Vladimír Vacek
Architekt projektu: Mgr.A. Jan Hofman, Mg.A. Ondřej Hrozinka
Tým: Ing. arch. Petr KučeraIng. arch. Pavel Neuberg
Celková plocha: 4,1 ha
2005 soutěžní návrh 1. cena,
2012 územní rozhodnutí (I. fáze, úsek Na příkopě – Vodičkova)
Klient: Městská část Praha 1
(zdroj: CMA)
Tým: Ing. arch. Petr KučeraIng. arch. Pavel Neuberg
Celková plocha: 4,1 ha
2005 soutěžní návrh 1. cena,
2012 územní rozhodnutí (I. fáze, úsek Na příkopě – Vodičkova)
Klient: Městská část Praha 1
(zdroj: CMA)
Záměru se věnuji už nějaký ten rok a jsem šokován do jaké podoby to došlo a. Takže za půl miliardy máme několik verzí všelijakých stupňů dokumentace, desítky zbytečných mediálních prezentací s nespočet hodin prázdných řečí, stojan na vámnoční strom, připojení pro prodejní stánky a teď to nejdůležitější – namísto všemi očekávaných cyklopásů nic.
Fakt se mi zvracet z toho systému a hlavně lidí co rozhodují o investicích.
Záměru se věnuji už nějaký ten rok a jsem šokován do jaké podoby to došlo a. Takže za půl miliardy máme několik verzí všelijakých stupňů dokumentace, desítky zbytečných mediálních prezentací s nespočet hodin prázdných řečí, stojan na vámnoční strom, připojení pro prodejní stánky a teď to nejdůležitější – namísto všemi očekávaných cyklopásů nic.
Fakt se mi zvracet z toho systému a hlavně lidí co rozhodují o investicích.