Cílem projektu bylo vtáhnout kolemjdoucího do prodejny.
Prostor je velmi omezený, celá provozovna má čtyřicet metrů čtverečních.
Prostor je koncipovaný jako zvětšená výloha. Už z ulice je patrný oční tester,
který zabírá celou stěnu za prodejním pultem. Tester v noci svítí a nahrazuje
tak reklamní poutač.
Bylo potřeba využít každý centimetr prodejny, proto všechny stěny obíhají
dráty, které slouží jako věšáky na brýle. Systém poskytuje velkou flexibilitu.
V místě zrcadel, které mají kruhový tvar, se dráty rozestupují a vytvářejí
dojem široce otevřených víček, které nás pozorují. Zrcadla jsou umístěná v
různých výškách, aby vyhověla zákazníkům různého vzrůstu. Motiv oka, zorničky
se opakuje i na stropě – infračervená zrcadlová topná tělesa i svítidla mají
kruhový tvar.
Celý prostor je monochromatický, barevné můžou být až samotné výrobky – brýle.
Zdi jsou obložené na bílo mořenou březovou překližkou, zbytek prvků je kovových
v černé barvě. Pro nedostatek prostoru bylo třeba většinu prvků řešit na míru.
Autorská zpráva
Foto: BoysPlayNice
Architekt: ORA, Jan Hora, Barbora Zmeková, Jan Veisser
Investor: G optik s.r.o.
Dodavatel: INTERIA Znojmo s.r.o.





























Hodně mě překvapilo, že je v areálu Pražského hrad tahle zanedbaný dvorek. Na leteckých snímcích to vypadá líp, jako že…
Díky za odkaz, opravdu zajímavý projekt! Rekonstrukce za plného provozu je vždycky náročná, a je skvělé vidět, jak se to…
Ano, továrna v Pardubicích je velmi zajímavá. Kromě jiného rekonstrukce probíhala za plného provozu. Přikládám odkaz na celou stavbu, je…
V rámci Prahy jde o jednu z nejhlučnějších lokalit, které lze v centru najít. ideální pro drahé kanceláře a bydlení.…
Nejvíce mě oslovila stavba – Továrna v Pardubicích, a myslel jsem to spíše designově, že se mi některé ty stavby…