Restaurace u dálnice M6 v Irsku.
Architekti: Paul Dillon Architects
Místo: Briarhill, Galway, Ireland
Autoři: Paul Dillon, Zsolt Zsuffa
Spolupráce: Brendan Horan, Gerard Rainey
Statika: O’Connor Sutton Cronin
Stavební dozor: Peter Costello and partners
Krajinářská architektura: ait urbanism + landscaping
TZB: Canney Associates
Požární ochrana: Jeremy Gardner Associates
Hlavní dodavatel: Purcell Construction Ltd.
Zastavěná plocha : 590 m2
Projekt a realizace: 2008-2010
Foto: Paul Tierney
Jak postavit drive through restauraci hned vedle dálnice M6 na východním okraji města Galway?
Navíc je úzký pozemek obklopen labyrintem dalších silnic a plochami parkovišť sousedních budov – obchodního centra Briarhill, hotelu Clayton a kancelářského komplexu Briarhill Business Park.
Kromě restaurace budova obsahuje malou jednotku čistírny oděvů v přízemí.
Restaurace ve dvou podlažích má hlavní plochu pro hosty v patře, menší v přízemí, kde jsou také kuchyň, sklad a místnost pro personál. V patře je venkovní terasa a dětský koutek, které rozšiřují vnitřní plochu restaurace. Kolem venkovního sezení jsou prosklené stěny na celou výšku, takže terasa je chráněna před větrem.
Podlahy, zdi, sloupy, schodiště a střecha jsou betonové, na mnoha místech z pohledového betonu. Zvenku jsou užity kámen, beton a sklo. Na zdi z místního kamene navazuje fasáda strukturálního zasklení a prvky betonové konstrukce. Střecha, na kterou je vidět z okolních budov obchodního centra a hotelu, má povrch z vymývaných oblázků. Domovní technika je umístěna v podstřeší.
Budova nemá žádnou přední ani zadní fasádu, protože je ze všech stran obklopena silnicemi. Vyzkoušeli jsme několik studií, abychom se mohli rozhodnout, jak by mohla budova odpovídat na své bezprostřední okolí. Nakonec se objevila velice jednoduchá forma zakotvená na ploše pevnou kamennou základnou při ulici, a prosklené první patro, jako veřejné jeviště nad dopravou. Protože vchody do budovy jsou obrácené k parkovištím, navrhli jsme malá patia, která polidšťují portály. Stavba je jednoduchou, hřmotnou a místní architektonickou odpovědí na obyčejný, každodenní stavební typ.
Negativní vlivy nebude mít Filharmonie na okolí, ale okolí na Filharmonii. Koncentrace dopravních provozů aut na Magistrále, železnice na tratích…
Dobrý den, dovoluji se na Vás obrátit s prosbou, zda byste souhlasili s užitím jedné fotografie "památníků Hanse Kelsena" na…
Je to jen výzkumná plocha nebo se tam opravdu parkuje?
Super je, že je to testované přímo i s touto maltou, to je dobrá věc, aspoň má člověk co nejlepší…
Dobrá zpráva! My jsme ji také na dům použili a byla to perfektní volba, jak z pohledu parametrů, tak z…