Pavilon P na výstavišti v Brně byl otevřen veřejnosti

Autorem největší výstavní haly ve střední Evropě je společnost ArchDesign.

Nový pavilon P na brněnském výstavišti poprvé oficiálně otevřel své brány odborníkům i veřejnosti v pátek 5.6.2009. Lidé z oboru mohli pavilon za 900 milionů Kč navštívit po celý den v rámci dnes zahájeného Autosalonu. První stovky zájemců z řad veřejnosti pak využily možnost prohlédnout si areál a halu zdarma po 18:00 v rámci slavnostního otevření.

Nová hala o rozměrech 220 x 90 metrů, nahrazující staré budovy P a X, je svými parametry největší výstavní halou ve střední Evropě a rozšíří výstavní možnosti o dalších 15.000 metrů čtverečních.

Základní myšlenka vychází zejména z požadavků vystavovatelů,“ řekl ČTK šéf komunikace Veletrhů Brno (BVV) David Pokorný k důvodům stavby. Hlavní akce jako Autosalon, strojírenský nebo stavební veletrh už nové výstavní plochy potřebovaly. Pavilon A byl postaven před zhruba 80 lety, C a E před 40 až 50 roky. Nyní nevyhovují modernímu pojetí výstavnictví. Nenabízí dostatečně velkou plochu a mají galerie v patře, kde firmy být nechtějí.

Nový pavilon umístěn v zadní části výstaviště.Součástí jsou tři přednáškové sály. Maximální kapacita je 10 000 osob, takže halu je možné využít nejen pro veletrhy, ale i koncerty a další akce.


O investici rozhodlo vedení firmy v době před začátkem hospodářské krize v ČR. Právě kvůli této investici, splátek úvěrů a nastoupivší krizi vedení BVV na začátku roku odhadlo, že zisk BVV letos poklesne meziročně na devět milionů korun z loňských zhruba 150 milionů. Kvůli krizi také BVV odhaduje asi pětinový pokles letošního obratu oproti srovnatelnému roku 2007 s 1,7 miliardy korun.

Veletrhy Brno před měsícem také oznámily, že letos na základě ekonomických prognóz sníží počet zaměstnanců o 15 procent, tedy asi o 75 lidí. BVV díky tomu plánuje letos na platech ušetřit kolem 20 milionů korun. „Financování je jištěno tak, aby ani současné výkyvy v tržbách neohrozily fungování firmy a plánování výdajů pro další rok,“ řekl již dříve ČTK Pokorný.

Brněnské veletrhy ovládají přibližně dvě třetiny tuzemského výstavního trhu, loni ho navštívilo přes milion lidí a asi 11.000 vystavovatelů. Třetinu akcií drží brněnský magistrát, většinový podíl má německý Messe Düsseldorf. Ročně má firma v kalendáři přes čtyři desítky akcí. Loni společnost vykázala tržby 1,8 miliardy Kč.

Zdroj: Zpráva ČTK 5.6.2009

Související články:

Na výstavišti v Brně příští rok vyroste nový pavilon za 800 mil.

Pavilon P v areálu brněnského výstaviště
Investor: Veletrhy Brno, a. s.
Architektura: Arch. Design, s. r. o., Brno
Generální projektant: Arch.Design
Hlavní architekt: Jaroslav Dokoupil
Spolupráce: Jiří Vítek, Veronika Medková, Jitka Hyvnarová, Jaroslava Milotová 
Projekt: OK OKF s. r. o., Brno
Generální dodavatel: Sdružení STRABAG, a. s., Přemysl Veselý stavební a inženýrská činnost s. r. o., ESOX, spol. s r. o.
Dodavatel: OK Vítkovice Power Engineering a. s. (výstavní hala) DT Mostárna a. s. (západní vestavek) Kofing a. s. (východní vestavek)
Dodavatel montáže OK: PS Brno, s. r. o. (výstavní hala) UNICON, spol. s. r. o. (západní vestavek) Kofing a. s. (východní vestavek)

Zastavěná plocha: 20 275 m2
Podlažní plocha celkem: 24 154 m2
Obestavěný prostor: 342 650 m3 


Výsledné řešení pavilonu se značně liší od původního vítězného návrhu. Projekt změnil investor těsně před jeho dokončením. Navržený zaoblený tvar změnil na „hranatý“.

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*