Fotogalerie ke článku (1)
Vltava v Praze (zdroj: Wikipedie)
Praha 1 není hotová, vývoj historického centra metropole se nezastavil...
Pod Vltavou mezi přístavem v Podolí a Štefánikovým mostem by podle představ radnice Prahy 1 mohly vést dva automobilové tunely. Potom by mohla být omezena doprava na nyní frekventovaných nábřežích. Tunely jsou jedním z námětů které by chtěla první městská část prosadit do nového územního plánu metropole, řekl dnes novinářům radní Filip Dvořák (ODS).
Cílem prosadit tunely do územního plánu je podle něho zejména vyvolat o tom diskusi. Úvahy jsou podle Dvořáka staré deset let. "Je to revoluční nápad a vize, Praha 1 spíše upozorňuje na problém, který ji dlouhodobě trápí," uvedl Dvořák.
Podle starosty Petra Hejmy (ODS) lze postavit všechno. "Je to otázka peněz. Věřím tomu, že se to jednou uskuteční," podotkl starosta.
Mezi další podněty radnice Prahy 1 patří návrh na uspořádání Masarykova nádraží tak, aby mohla být propojena Opletalova ulice s ulicí Na Florenci. Nápad je také staršího data, stejně jako plán na výstavbu podzemních garáží pod Václavským a Senovážným náměstím, na Klárově a v Hradební ulici. Radnice Prahy chce také podpořit záměr na případnou dostavbu Staroměstské radnice a navrhuje, aby parcela nyní vedená v plánu jako park sloužila pro veřejné vybavení.
Mezi konkrétní cíle radnice patří výstavba čtyř domů s pečovatelskou službou se stovkou bytů ve Strahovské ulici. Radnice už zahájila jednání o převodu pozemku s ministerstvem obrany, které tamní pozemky vlastní. Nyní je parcela nepřístupná. Jsou tam divoce rostoucí stromy a keře a několik budov. Je rovněž nutná změna územního plánu.
Radnice dále navrhuje například vrátit tramvaje na Václavské náměstí a omezit takzvanou severojižní magistrálu.
Podle Hejmy je mylné se domnívat, že se vývoj historického centra metropole už zastavil. "Praha 1 není hotová. Je historická šance dát jejímu rozvoji správné parametry," zdůraznil starosta.
Magistrát přijímá návrhy k novému územnímu plánu do konce března. Dokument, který vymezuje, jak mohou být využitý jednotlivá území, by chtěla metropole schvalovat zhruba za dva roky. Nynější návrhy radních první městské části ještě musejí potvrdit místní zastupitelé.
Zdroj: Zpráva ČTK 4.3.2008
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…