(ČTK) – Pražský magistrát plánuje proměnu Motolského údolí v Praze 5. V budoucnu chce zklidnit vytížené ulice Plzeňská a Vrchlického, vysázet stromy, vytvořit veřejná prostranství a náměstí v Košířích a odkrýt koryto Motolského potoka. Novinářům to dnes řekli náměstci primátora Petr Hlaváček (za TOP 09) a Adam Scheinherr (Praha Sobě) a architekt Boris Redčenkov z ateliéru A69. Kdy přesně se které změny uskuteční, není jasné. Radní dnes schválili studii, podle které se budou změny připravovat.
Jednou z nejvýznamnějších změn bude zklidnění Plzeňské a Vrchlického. Na nich přibudou stromořadí, budou odstraněny bariéry v křižovatkách nebo předlážděny a rozšířeny chodníky. Vrchlického, po které přijíždějí řidiči směrem do centra, by mohla být v budoucnu obousměrná.
Na několika místech bude odhalen Motolský potok. „Mnozí z nás netuší, že tím územím prochází, a my bychom jej chtěli odkrýt, což pomůže i při hospodaření s vodou,“ řekl Redčenkov. Proměna čeká také na Košířské náměstí, které dnes funguje jako velké parkoviště. Motolský potok je pod ním veden v trubce. Bude tady odkryt a vznikne tak podle architekta plnohodnotné náměstí.
Uskutečnění plánu je ale v mnoha ohledech, zejména v dopravě, spojeno s dokončením Radlické radiály. Po jejím zprovoznění se na ni přesune část řidičů. Ulice v Motolském údolí tak bude možné na některých místech zklidnit. To se týká rovněž přilehlých ulic, kde budou mimo jiné také rozšířeny chodníky a vzniknou nová veřejná prostranství.
Některé změny bude ale možné udělat již před zprovozněním Radlické radiály. Praha 5 má ale podle Redčenkova deset projektů, které mohou vzniknout samostatně. Jde například o přestavbu bývalé vozovny v Košířích, lávku z Pavího vrchu na Mrázovku nebo odkrytí Motolského potoka před osadou Buďánka. „Snažíme se o to, aby se stromy daly v Plzeňské vysázet už nyní, stejně jako předláždit chodníky,“ řekl architekt.
Projednána bude muset být v budoucnu ještě podoba a fungování MHD, pro kterou bude vypracována samostatná studie. Týká se to zejména organizace dopravy a rozmístění tramvajových zastávek.
Radní dnes schválili studii změny v údolí, která začala vznikat v roce 2016. Studie stanovuje urbanisticko-architektonické řešení území od Anděla až k Bucharově ulici. Vytipovává problematické stavební záměry a začleňuje je do urbanizovaných struktur lokality. Podle Hlaváčka je třeba si vzít poučení ze stavby tunelu Blanka, kdy po jeho zprovoznění Praha neměla připravena opatření na povrchu.
Doplněno Stavbaweb:
Studio A69 pracuje již od roku 2016. Studie prověřuje nové prostorové a funkční využití území a představuje
jeho začlenění do města a charakteru oblasti. Ukazuje vhodné napojení na
okolní infrastrukturu, problémové stavební záměry a jejich začlenění do
zástavby. Na jejím vzniku se podíleli i místní obyvatelé. Níže najdete
2. část studie včetně aktuální dokumentace.
http://www.a69.cz/motolske-udoli-ii
Souhlasím, že vliv Filharmonie na okolí bude menší než vliv okolí na Filharmonii. Ale pokud jde o problém dopravy a…
Tak možná proto, že potřebují změřit, za jak dlouho se napršená voda vsákne na přesně dané ploše? Přece jen jde…
Hodně jsem už o téhle maltě četl a zjišťoval, zdá se mi to jako velmi dobrá volba na stavbu domu,…
Negativní vlivy nebude mít Filharmonie na okolí, ale okolí na Filharmonii. Koncentrace dopravních provozů aut na Magistrále, železnice na tratích…
Asi i parkuje, ale nechápu, proč je zelená plocha výš a ohraničena obrubníkem, který zamezí odtoku dešťové vody ze zpevněných…